Ismét átvágta az ügyfeleket az Euro Credit Consulting
Emiatt a versenyhatóság által korábban már többször elmarasztalt vállalkozásnak most 14 millió forint bírságot kell fizetnie.
A GVH korábban kétszer is fellépet a társaság ellen és összesen 22,5 millió forint bírsággal sújtotta. Az újabb eljárásra megindítására azért volt szükség, mert az ECC hirdetéseiben továbbra sem adott egyértelmű információkat a fogyasztói csoportok lényeges tulajdonságairól és azt a látszatot keltette, hogy ügyfeleinek hitelt illetve kölcsönt folyósít.
A bírság összegét növelte, hogy a vállalkozás korábban már többször, hosszú időn keresztül tanúsított jogsértő magatartást. Kiterjedt hirdetési tevékenységet folytatott, amellyel a fogyasztók széles köréhez juttatta el a megtévesztő állításait.
A GVH felhívja a figyelmet, hogy a fogyasztói csoport sajátos, összetett előtakarékossági konstrukció, a részletre történő vásárlás elemeit kombinálja a vásárlói jog megszerzésével. Szervezőinek célcsoportja elsődlegesen az a fogyasztói réteg, amely valamilyen objektív oknál fogva nem tud banki hitelt vagy egyéb pénzügyi terméket igénybe venni. Bizonytalan, hogy a csoport tagjai közül az adott alkalommal kik jutnak hozzá a vásárlási joghoz. A rendszer fontos eleme a szerencse, amely nemcsak sorsolás, hanem előtörlesztés vállalása esetén is szerepet játszik. Rendkívül rövid - jellemzően 3-7 nap - idő áll a fogyasztók rendelkezésére, hogy elállási jogukkal éljenek. Az elállási időn túli felmondás esetén pedig a tagok elvesztik befizetéseiket elvesztik, vagy legalábbis jelentősen csökken azok értéke.
A tapasztalatok szerint számos fogyasztóban csupán a szerződéskötést követően tudatosul, hogy a szerződéses összeg és így a vásárlói jog tényleges megszerzésének időpontja bizonytalan.


