Fontoljuk meg a karácsonyi ajándékozást! Hitel, hitel hátán?
A civil fogyasztóvédők hangsúlyozzák: tisztában kell lenni azzal, hogy a törlesztőrészletek összege változhat, a családok kiadásai - csökkenő bevétel mellett - növekedhetnek, és az ünnepek után nehezebbé válhat a hitelek visszafizetése, mint az elmúlt években.
Felhívják a figyelmet arra is: ha a vásárlónak minőségi kifogása van, lényegtelen, hogy a karácsonyi időszakban vásárolta a terméket, mindenkor a hibás teljesítés szabályai szerint kell eljárni.
Amennyiben a jótállási, szavatossági időn belül jelzi a hibát a vevő, a kereskedőnek jegyzőkönyvet kell felvennie a minőségi kifogásról, nyilatkoznia kell a minőségi kifogás rendezésének módjáról, arról, hogy mikor kerül sor a termék kijavítására, kicserélésére vagy a vételár visszafizetésére.
Akciós áru esetében is ugyanígy kell a kereskedőnek eljárnia. Ha a termék nem hibás, nem köteles kicserélni. Így ha nem jó színben vagy nem jó méretben vásároltunk, a kereskedő döntheti el, hogyan orvosolja a panaszt.
Ha telefonon, postai úton vagy interneten keresztül rendeltük meg a terméket, az áru átvételétől számított nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhatunk a szerződéstől. Ebben az esetben mindössze a termék visszaszolgáltatásának költségét kell kifizetnünk. A vételár visszajár 30 napon belül.


