Az LG Electronics vizsgálata szerint a felnőtt lakosság kétötöde 2009-ben már november közepén, azaz a tavalyinál mintegy 10 nappal korábban hozzákezdett az ajándékkereséshez. Akik elektronikai termékeket is szeretnének vásárolni, azok erre átlagosan 106 ezer forintot szánnak, ami jelentős visszaesés a tavalyi 127 ezer forinthoz képest - számol be a kutatásról a Népszabadság.
A változást elvileg akár az is magyarázhatja, hogy a legfontosabb "céltárgynak" tekintettmobiltelefonok, LCD- és plazmatévék ára valamelyest csökkent.
Inkább a pénzhiányra utal ugyanakkor, hogy 2008-hoz képest a duplájára, 24%-ra nőtt azok aránya, akik - a szigorúbb hiteligénylési feltételek ellenére - , valamilyen áruhitelből vagy személyi kölcsönből fogják finanszírozni a beszerzést.
A válaszadók idén kevesebb embernek terveznek ajándékot adni - átlagban 6 főnek a tavalyi 7-8 helyett - kevesebb összegért, ugyanakkor, bár az egy főre jutó összeg kismértékben nő (a 2008-as 16 ezer forint helyett 17 ezer forint), összességében kevesebbet fogunk költeni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.