Pénz- és tőkepiac

Hogyan karácsonyozik a magyar? Kölcsönből, hitelből

Lényegesen kevesebbet költünk idén ajándékokra, mint tavaly, és az összes kiadáson belül látványosan nő a fogyasztási kölcsönökből és egyéb hitelekből finanszírozott vásárlások aránya - derül ki az egyik legnagyobb elektronikai cég kutatásaiból.

Az LG Electronics vizsgálata szerint a felnőtt lakosság kétötöde 2009-ben már november közepén, azaz a tavalyinál mintegy 10 nappal korábban hozzákezdett az ajándékkereséshez. Akik elektronikai termékeket is szeretnének vásárolni, azok erre átlagosan 106 ezer forintot szánnak, ami jelentős visszaesés a tavalyi 127 ezer forinthoz képest - számol be a kutatásról a Népszabadság.

A változást elvileg akár az is magyarázhatja, hogy a legfontosabb "céltárgynak" tekintettmobiltelefonok, LCD- és plazmatévék ára valamelyest csökkent.

Inkább a pénzhiányra utal ugyanakkor, hogy 2008-hoz képest a duplájára, 24%-ra nőtt azok aránya, akik - a szigorúbb hiteligénylési feltételek ellenére - , valamilyen áruhitelből vagy személyi kölcsönből fogják finanszírozni a beszerzést. 

A válaszadók idén kevesebb embernek terveznek ajándékot adni - átlagban 6 főnek a tavalyi 7-8 helyett - kevesebb összegért, ugyanakkor, bár az egy főre jutó összeg kismértékben nő (a 2008-as 16 ezer forint helyett 17 ezer forint), összességében kevesebbet fogunk költeni.

LG mobil lcd tévé plazma
Kapcsolódó cikkek