A hazai piacon 12 társaság kínál lakásbiztosításokat, és több mint 3 millió lakásnak, vagyis a magyar háztartások nagyjából 70 százalékának van szerződése. Az év elején pedig még a szokásosnál is fokozottabb a verseny – hívja fel a figyelmet Hajas Gábor, a Generali vagyonbiztosítási üzletágának igazgatója.
Ez az időszak ugyanis az, amikor a lakók a társasházak biztosításáról döntenek, illetve az év első heteiben lehet a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampányban megszerzett új ügyfeleket különféle szolgáltatásokkal – köztük otthonbiztosítással – megcélozni.
A cégek közötti rivalizálás miatt a piaci szereplők többsége úgy nyilatkozik, nem emel árat, az ügyfelek által fizetett díjak mégis nőttek az idén, nagyjából 3-6 százalékkal. Ennek az az oka, hogy a biztosítók követik az ingatlanállomány értékét, vagyis megemelik a biztosítási összeget – rendszerint valamelyik, a KSH által publikált árindex alapján.
Ennyit viszont az ügyfelek nagy része még lenyel, a biztosítók nem tapasztalnak tömeges felmondásokat. Változás viszont már észlelhető. Az árérzékeny kliensek a biztosítási fordulókhoz közeledve egyre gyakrabban vetik össze az árakat – osztja meg tapasztalatait Gorda Zsolt, a Köbe termékfejlesztési és kockázatelbírálási vezetője, és hozzáteszi: a lakásbiztosításoknál korábban megszokott hosszú életciklus modell megváltozni látszik.