Kinyílt az Alma-nach, nincs juhú a Yahoonak
A negyedéves teljesítményt meglepő módon nem a mobiltelefonok és az új iPad eladásai segítették, ezúttal az asztali gépek szegmensének volt köszönhető a felülteljesítés. Éves bázison látszik igazán, hogy mennyire jól működik a vállalat marketinggépezete, hiszen tavaly a világgazdasági depresszió derekán 8 milliárd dolláros árbevételt értek el, amely idén március-június folyamán majdnem 16 milliárd dollárra ugrott (ez a robbanás a nettó eredményben is megfigyelhető).
A piaci szereplők körében kedvező fogadtatásra talált a beszámoló, a zárás utáni kereskedésben 3 százalékkal ugrott meg a részvényárfolyam. Ezt követően ismét beindulhatnak a célárfolyam-emelések, ám kétséges, hogy a JP Morgan mai 400 dolláros (!) prognózisát túllicitálják-e.
Nem juhúval köszöntötték a Yahoo eredményét a piaci szereplők, az internetes cég ugyanis a konszenzusnál gyengébb árbevételi mutatót tett közzé, ezt pedig még az sem tudta kompenzálni, hogy a folyó negyedévre jóval a várakozások feletti értékesítési előrejelzést adott. A zárási utáni kereskedésben így 7 százalékkal rogyott meg a részvényárfolyam, egyúttal a Yahoo is beállt abba a sorba, amelyet múlt héten kezdtek meg az amerikai vállalatok.
A befektetői fókusz nagy nehezen elmozdult a nettó eredmények mantrázásától, ebben a szezonban már szinte kizárólag az árbevételi számokra koncentrálnak a szereplők. Ez ugyanis a legkevésbé manipulálható érték az eredménykimutatásokban, ellentétben a nettó eredménnyel, amelyet egyszeri tételekkel, trükkös könyvelési eljárásokkal elég széles intervallumban lehet mozgatni. Másrészt az értékesítési számok valóban jobban tükrözik a már többször beárazott világgazdasági fellendülést, ennek fényében nem is olyan meglepő, hogy egyre több vállalat csúszik el a csalódást keltő árbevételi mutatókon.
Természetesen még korai lenne következtetést levonni a szezon kapcsán, hiszen eddig az S&P500 tagok kevesebb, mint ötöde tette közzé számait. A tendencia azonban vélhetően nem változik, a figyelem középpontjából nem kerül ki az árbevételi mutató.


