Pénz- és tőkepiac

Okostelefonosokra hajt az OTP Bank

Néhány napja iPhone készülékekről is elérhető és kezelhető az OTP Bank internetbanki szolgáltatása – jelentette be tegnap Kovács Antal a hitelintézet vezérigazgató-helyettese. A szolgáltatás hamarosan más okos telefonokról is elérhető lesz és a legnagyobb magyarországi bank úgy fejleszti tovább azt, hogy kialakításába az ügyfelek is bele tudjanak szólni.

A vezérigazgató-helyettes elmondta, hogy OTP Fórum Program néven olyan informatikai fejlesztéseket indítottak el, amelyeknél a lakossági igényeket már a tervezési szakaszban figyelembe tudják venni, így azok a kezdettektől meghatározhatják a szolgáltatások kialakításának irányait. A program első lépéseként lehetővé tették, hogy bizonyos banki szolgáltatások, valamint a bankolást megkönnyítő információk iPhone készülékről is elérhetővé váltak. Az iPhone felhasználók számára elérhető szolgáltatásokat hamarosan az egyre növekvő számú Android operációs rendszerű okos telefont használók számára is hozzá férhetővé kívánják tenni.

Mivel a magyar bankpiacon ez az első iPhonra szabott szolgáltatás, ezért az OTP Bank egy felmérést végzett az okostelefonok használóinak körében. A megkérdezett, így a fejlesztési folyamatba bevont felhasználók olyan igényeket is megfogalmaztak, amelyek informatikai, vagy szabályozási okokból nem voltak megvalósíthatóak. A megkérdezettek többségének elvárásait azonban részben, vagy egészben teljesíteni tudták. A hitelintézet fejlesztéseihez szeretné megismerni a jövő műszaki szakembereinek a véleményét is. Ezért a Budapesti Műszaki Egyetemmel közösen pályázatot hirdet az egyetem Informatikai Karának hallgatói számára, akiktől a jövőbeni fejlesztések során megvalósítható ötleteket várnak. Október végétől pedig a program internetes oldalán a bárki véleményt mondhat az iPHonnal kapcsolatos fejlesztésekről.

A kutatásból kiderült, hogy a megkérdezett felhasználók leginkább a bankkal kapcsolatos hírekre és eseményekre kíváncsiak. Arról viszont megoszlottak a vélemények, hogy a hírek megoszthatóak legyenek-e a népszerű internetes közösségi oldalakon. A második legjobban igényelt szolgáltatás az volt, hogy le lehessen kérdezni a bankfiókok és készpénzkiadó automaták helyét. A találati lista elhelyezkedés, gyalogos, vagy autós elérhetőség, nyitva tartás és szolgáltatások  szerint is szűkíthető.

Az igények között a harmadik volt a sorban a bank valuta- és devizaárfolyamainak a lekérdezésére és felhasználásra vonatkozó igény. Az így megkapott árfolyamokkal azonnal számításokat is lehet végezni.  Az igényelt és lehetővé tett szolgáltatások közt szerepel még az OTPdirekt rendszerébe történő bejelentkezés és a külföldi átutalásokat megkönnyítő IBAN-kalkulátor is.

telefonok OTP marketing Bank iPhone infokommunikáció
Kapcsolódó cikkek