Pénz- és tőkepiac

A fodrásznál is fizetnénk kártyával, de nem tudjuk, hogyan

A fodrász- és kozmetikai szalonokban lenne további tere a bankkártyás fizetési lehetőségek terjedésének, a legtöbb bankkártya tulajdonos ugyanis itt fordul meg a legtöbbször anélkül, hogy használná a plasztikot. MasterCard Europe nemrég közzétett, a bankkártya használati szokásokat vizsgáló kutatásából kiderül, nő a külföldi és az internetes kártyás fizetések aránya.

Jóllehet a bankkártya birtokosok aránya nem változott jelentősen az elmúlt években –a megkérdezettek 93 százaléknak van legalább egy bankkártyája- jól látható a növekedés a bankkártyás vásárlás népszerűségében. A MasterCard kutatása szerint másfél év alatt 5 százalékkal nőtt a rendszeres vásárlók száma, egyúttal csökkent azok aránya, akik csupán készpénzfelvételre használják a kártyájukat: a válaszadók 80 százaléka havonta legalább egyszer fizet a plasztik segítségével.

Legtöbbször továbbra is a hipermarketekben vásárolunk bankkártyával –háromból két kártyabirtokos így tesz,- de a válaszadók fele a kisebb élelmiszer áruházakban is az elektronikus fizetést választja. Népszerűek a benzinkutak, a gyógyszertárak, a ruházati boltok, drogériák és a könyvesboltok kártyás termináljai is. Érdekesség, hogy a kutatás szerint a fodrász- és kozmetikai szalonokban lenne leginkább tere a bankkártyás fizetés fejlődésének. Ezekben az üzletekben fordul meg ugyanis a legtöbb bankkártya birtokos anélkül, hogy használná a bankkártyáját.

Bár évről évre jobb a helyzet, a kártyabirtokosoknak továbbra is van mit tanulniuk az elektronikus fizetés működéséről. A kutatás szerint a válaszadók csupán fele tudja biztosan, hogy a belföldi kártyahasználatnak nincs díja. Azt, hogy külföldön sem kell a kártyás vásárlásokért külön díjat fizetni ennél is kevesebben, csupán minden ötödik megkérdezett tudja biztosan. Meglepő, hogy ezzel szemben magas azoknak az aránya, akik tájékozottak plasztik fizetőeszközük internetes használhatóságáról. A válaszadók fele tudja, hogy a Magyarországon kibocsátott kártyák túlnyomó többsége alkalmas vásárlásra a világhálón.

A MasterCard kutatásából az is kiderült, hogy a kártyás fizetés leghatékonyabb ösztönzője ma Magyarországon az azonnali kedvezmény, illetve pénzvisszatérítés, ezt követi a fizetési műveletek gyorsaságának növelése, illetve a bankkártya-elfogadás fejlesztése.

MasterCard kozmetikus ösztönző hipermarket pénzvisszatérítés hitelkártya fodrász bankkártya
Kapcsolódó cikkek