Kgfb - Fontos információ a bonus-malus adategyeztetésről
Június 15-én léptek hatályba a bonus-malus besorolás új szabályai a Nemzetgazdasági Minisztérium rendelete alapján. Az új szabályok szerint kizárólag a Kártörténeti Nyilvántartás (KÁNYA) adatai alapján sorolhatják be a szerződéseket valamely bonus-malus osztályba a biztosítók. A cél világos: a jövőben már papír nélkül, elektronikus formában vándoroljanak az adatok az érintett biztosítók között, az ellenőrzött kárnyilvántartási rendszerben.
Előfordulhat azonban, hogy nem lehetséges a kárnyilvántartásból egyértelműen megállapítani a besorolást, hiányzó vagy téves adatok miatt. Erről a biztosítónak a szerződés kezdetétől számított 45. napig értesítést kell küldenie az ügyfélnek, hogy ő pótolni vagy helyesbíteni tudja a szükséges adatokat.
„Az ügyfeleink számára az a legfontosabb, hogy lehetőleg mielőbb pontosítsák adataikat, ha ezzel kapcsolatban megkeressük őket. Azt tapasztaltuk, hogy a kgfb szerződések - főként a régóta fennállók - jelentős részénél előfordul adategyezési probléma. Sikertelen lesz a besorolás, ha a biztosítónál és a személyiadat- és lakcímnyilvántartó szervnél nem egyeznek az ügyfél adatai, például ha házasság miatt megváltozott a neve. Évek óta fennálló adateltérés akár több biztosítót is érinthet. Ilyen esetben minden érintettnek pontosítania kell utólag az adott ügyfélre vonatkozó adatait.” – mondta el Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese, majd hozzátette:
„Közös érdekünk az adatok pontos megadása és nyilvántartása. Mi azt szeretnénk, hogy a balesetmentes, figyelmes ügyfeleink ne veszítsék el jogos kedvezményeiket. Annak is javasolt a pontos adatszolgáltatás, akinek malus besorolása van, és így jól járna az A00 besorolással. Az érdekből tévesztőkkel szemben nagyon szigorú az új szabály, szerződéseiket automatikusan a legrosszabb, M04 osztályba sorolják be.”