Elnyelt bankkártyák, telefonos reklámszöveg - Lép a PSZÁF
Kiemelten fontos – hívja fel a figyelmet a körlevél –, hogy a pénzforgalmi szolgáltató a bankkártyával kapcsolatos segélykérő telefonhívásokat minden esetben rögzítse, illetve a bejelentéshez szükséges telefonszámokat jól látható helyen, jól olvashatóan tüntesse fel.
A PSZÁF kitér a körlevélben a telefonos beszélgetések során végighallgatandó reklámszövegek kérdéskörére is, és leszögezi: az a gyakorlat, hogy a szolgáltató aktuális promóciós ajánlatához kapcsolódó reklámszöveg a telefonos ügyfélszolgálat menüpontjait megelőzően hallható, fogyasztóvédelmi szempontból aggályos.
A PSZÁF így amellett foglal állást, hogy az ügyfélnek ne kelljen a reklámszöveget végighallgatnia, illetve a szolgáltató egyértelműen hozza a tudomására, melyik gombbal szakítható meg a reklámszöveg meghallgatása. Fontos elvárás emellett, hogy azokban az esetekben, amikor az ATM a szolgáltató felelősségi körébe tartozó okokból eredően elnyeli a fogyasztó bankkártyáját vagy nem adja ki a felvenni kívánt összeget, de az ügyfél folyószámlájának egyenlegét megterheli, a szolgáltató térítse meg az ezzel összefüggésben felmerült, összes igazolt költségét és kárát.