Pénz- és tőkepiac

2012-ben is bízik a Citibank

A tavalyi igen eredményes év után 2012 kapcsán is bizakodó a Citibank, és a már működő stratégiát viszi tovább – nyilatkozta lapunknak Batara Sianturi elnök-vezérigazgató, akinek véleménye szerint a kiszámítható és stabil környezet fontos a bankszektor és az egész gazdaság szempontjából is.

– 2011 nagyon rosszul alakult a hazai bankszektor szempontjából, ami abban is tükröződött, hogy szektorszinten is veszteséges volt az ágazat. Ehhez képest tavalyi jövedelmezősége alapján a Citibank a harmadik helyet érte el a magyarországi pénzügyi szolgáltatói szektorban: hogyan sikerült elérni ezt az eredményt?

– Az elmúlt év valóban sikeresnek bizonyult a Citibank számára Magyarországon, hiszen – ahogy említette – nagyon jó pénzügyi eredményt értünk el. Ráadásul a tevékenységünket több szakmai elismeréssel is díjazták. A sikereink több tényezővel magyarázhatók. Az első, hogy nagy hangsúlyt helyeztünk a kockázatkezelésre, amely mind a nagyvállalati, mind a kis- és középvállalkozói, illetve a lakossági területre igaz. Emellett komoly figyelmet fordítottunk költségeinkre: ez a törekvés is sikeresnek bizonyult, hiszen a költség/bevétel arányunk 2011-ben 50 százalék környékén mozgott, amely a helyi viszonyokat ismerve nagyon jó eredmény.

A harmadik tényező a jó likviditáskezelés: a hitel/betét arányunk 50 százalék alatt maradt – ez a szektorátlag töredéke –, így ezen a területen sem volt problémánk. A negyedik tényező a bevételek sikeres növelése volt, az ötödik pedig az innováció, amely a Citibankot mindig is jellemezte. Ez utóbbi kapcsán sokatmondó, hogy tavaly összesen 15 innovációt vezettünk be a magyar piacra, köztük a Citi Life multipartner hitelkártyát, amely abban tér el a közös márkajelzésű konstrukcióktól, hogy nem egy, hanem 20 partner kapcsolódik hozzá, országszerte hozzávetőlegesen 700 üzlettel.

– Milyen stratégiával és üzleti tervvel dolgoznak 2012-ben, és milyennek ítéli a piac kilátásait?

– A Citi az idén ünnepli fennállásának 200. évfordulóját, Magyarországon pedig tavaly volt 25 éve, hogy szolgáltatni kezdtünk. Ezzel a múlttal a hátunk mögött nem lehet más a célunk, minthogy az egyedülálló földrajzi lefedettséggel és szaktudással rendelkező globális bank tagjaként ügyfeleink számára mindig újabb világszínvonalú termékekhez és szolgáltatásokhoz biztosítsunk hozzáférést. A magyarországi makrogazdasági környezet továbbra sem nevezhető kedvezőnek, egyértelmű, hogy még nem jutottunk ki az erdőből. Ezzel együtt Magyarországon változatlanul a már említett öt területre kívánunk fókuszálni, vezető szerepet betöltve a hitelkártyák, a privátbanki szolgáltatások, a digitális banki szolgáltatások, a tranzakciós szolgáltatások, a treasury és a multinacionális vállalatok kiszolgálása területén.

– A makrogazdasági és szabályozói környezet meglehetősen kiszámíthatatlan Magyarországon. Hogyan tudnak alkalmazkodni ehhez a helyzethez?

– Az üzleti szektor és az ország szempontjából egyaránt meghatározó jelentőségű a stabilitás és a kiszámíthatóság. Ha ez adott, akkor az jó a gazdaságnak, jó a bankoknak és nem utolsósorban az ügyfeleknek is. Ennek érdekében mindenképpen szükséges, hogy az Európai Unióval és a Nemzetközi Valutaalappal történő egyeztetések folytatódjanak, és minél hamarabb eredményre vezessenek. Ez ugyanis biztosíthatná Magyarország számára azt a környezetet, amelyben ki tudná használni a benne rejlő teljes potenciált.

Batara Sianturi Citibank Citigroup
Kapcsolódó cikkek