Pénz- és tőkepiac

Többségünket semmi sem véd külföldön

Tavaly csaknem négyezer magyar autós szenvedett kárt külföldön, a magyar autósok 80 százaléka azonban nem rendelkezik a külföldi kockázatok fedezetét is jelentő casco biztosítással - hívja fel a figyelmet a Genertel Biztosító közleményében.

A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) adatai szerint a 4,2 milliós járműállományból 860 ezerre kötöttek az üzemeltetők casco biztosítást az első negyedévben. Miután ez a biztosítás téríti a saját járműben keletkezett károkat, különösen külföldön okoz problémát, ha az autós nem kap segítséget.

A segítséget kétfajta biztosítással lehet megvásárolni - emlékeztet a Genertel a közleményben. Az egyik, az utasbiztosításhoz - napi száz forint körül - köthető kiegészítő assistance biztosítás. Ez baleset vagy nagyobb műszaki hiba esetén fedezi a bérautó, a szállás vagy a hazautazás költségeit. A javítás költségeit azonban nem téríti, legfeljebb az autó mentését, tárolását, hazaszállításának a megszervezését vagy az alkatrészküldés költségeit fizeti. Mindezeken túl a limit - a biztosítás típusától függően - néhány százezer forint.

A magyarországi casco biztosítás kiterjed a saját járműben külföldön okozott károkra is, de csak korlátozottan. Amennyiben nem bizonyítható, hogy a külföldi javítás olcsóbban elvégezhető ott, mint itthon, a casco is csak a magyarországi helyreállítás költségeit téríti. Kivétel csak a szükségjavítás, amellyel a gépjármű szabályszerű és biztonságos közlekedésre alkalmassá tehető. Ugyanakkor a casco önmagában is kiterjed a tárolásra, az autó hazaszállítására, illetve az autóban utazó személyek hazaszállítására. Mindezekre általában limitösszeget határoz meg a szerződés.

Tekintettel az alacsony casco penetrációra, a biztosítási piacon elérhető határozott idejű casco biztosítás is - ismerteti a Genertel. Ez azonban - időarányosan - háromszor-négyszer többe kerül, mint az egy évre kötött biztosítás - jegyzik meg a közleményben.

 

Genertel biztosítás
Kapcsolódó cikkek