A brit pénzügyi ombudsmani hivatal közlése szerint 2012 első felében megduplázódott a hitelbiztosításokkal kapcsolatos panaszok száma. Ezeket a konstrukciókat kölcsönökhöz kapcsolják a bankok, a díjfizetés fejében az ügyfél részben mentesülhet a részletfizetés alól, amennyiben baleset éri vagy más okból akadályoztatva van.
Az ombudsmani hivatal tájékoztatása szerint számtalan brit bank olyan ügyfeleknek értékesített ilyen konstrukciókat, aki nem is voltak jogosultak annak igénybevételére. A szervezethez naponta mintegy ezerötszáz új panasz érkezik, a 2011 első felében regisztrált 49 419 darabhoz képest 2012 első hat hónapjában 85 562 panasz futott be. A hitelbiztosítással kapcsolatos bejelentések az összes panasz 63 százalékát tették ki és a Reuters szerint a brit bankok már félretettek 10 milliárd fontot a kártérítésekre.
Az ügyben leginkább a Lloyds érintett csaknem 28 ezer panasszal, de a második helyezett Barclays is 24 ezernél több kifogást kezel. Előbbi 4,3 milliárd fontot, utóbbi 1,3 milliárd fontot különített el az ügyek költségeire.