BUX 38,644.57
-1.50%
BUMIX 3,853.23
+0.02%
CETOP20 1,945.79
-0.35%
OTP 8,530
-5.33%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-1.40%
+0.42%
ZWACK 17,450
+0.29%
0.00%
ANY 1,600
-0.62%
RABA 1,145
-1.72%
0.00%
-3.62%
-1.35%
+0.47%
0.00%
-5.14%
-1.90%
0.00%
-0.54%
OTT1 149.2
0.00%
-2.24%
MOL 2,560
+2.24%
+0.77%
ALTEO 2,270
+3.18%
0.00%
+1.87%
EHEP 1,545
-3.13%
0.00%
+0.79%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.35%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
-1.16%
-7.46%
0.00%
+0.96%
NUTEX 10.85
+2.36%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,700
+9.79%
+4.53%
NAP 1,188
-1.49%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Pénz- és tőkepiac

A bankokról és a kgfb-ről érkezik a legtöbb panasz

Csökkent a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez (PSZÁF) érkezett fogyasztói kérelmek száma idén, a harmadik negyedévben: a felügyelet honlapján közölt összesítés szerint 2012 harmadik negyedévében összesen 1610 darab érkezett a fogyasztóktól, 10,7 százalékkal kevesebb, mint a második negyedévben.

Az előző év harmadik negyedévéhez képest 58,5 százalékkal csökkent a kérelmek száma, ez azonban azzal magyarázható, hogy tavaly a harmadik negyedévben ugrásszerűen megnőtt a pénztári szektort érintő panaszok száma és aránya, ami a magánnyugdíj-pénztári tagok társadalombiztosítási rendszerbe történő visszalépéséhez kapcsolódó tagi kifizetésekkel függött össze.

A legtöbb megkeresés változatlanul a pénzpiacokkal kapcsolatban érkezik a felügyelethez, s bár ezek száma csökkent az előző negyedévhez képest, részarányuk még mindig a legjelentősebb: az összes kérelem több mint kétharmadát teszi ki. A biztosítói szektort érintette az összes kérelem közel negyede, ezek részaránya nem változott érdemben az előző negyedévhez képest. A kérelmek 5,3 százaléka a pénztári szektort, 1,1 százaléka a tőkepiacot érintette a harmadik negyedévben.

A legtöbb fogyasztói panasz továbbra is a bankokkal kapcsolatos, ezek száma 804 volt a július-szeptemberi időszakban. A pénzügyi vállalkozásokat érintő fogyasztói kérelmek aránya valamelyest nőtt, 20, százalékra az előző negyedévi 19,1 százalékról. A takarékszövetkezeteket érintő észrevételek a kérelmek 2,8 százalékát tették ki, a befektetési vállalkozásokra mindössze 1 százalék jutó kérelmek pedig az összes kérelem 1 százalékát érték el. A pénzpiaci szektornál lefolytatott fogyasztóvédelmi eljárásokban megállapított legjellemzőbb jogszabálysértések a panaszkezelési határidő be nem tartása, illetve a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat folytatása.

A biztosítói szektort érintő kérelmek mintegy háromnegyedét a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással, a lakás- és életbiztosításokkal kapcsolatos ügyek teszik ki. Legtöbbször a kárkifizetésekkel kapcsolatban érkeznek kérelmek a felügyelethez.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek