Pénz- és tőkepiac

A közösségi oldalakon is kutatnak utánunk a biztosítók

Az amerikai Biztosítási Csalásellenes Szövetség (CAIF) becslése szerint évente több mint 80 milliárd dollárra tehető a csalások összege az Amerikai Egyesült Államokban, s a vagyon- és balesetbiztosítási csalások költsége valószínűleg meghaladja a 30 milliárd dollárt.

A CAIF 74 amerikai egyesült államokbeli biztosítási vezető részvételével végzett felmérése arra kereste a választ, hogy a biztosítók jelenleg hogyan használják a csalás-megelőzési technológiákat. A tanulmány szerint a biztosítók a csalás elleni technológiai beruházások tekintetében elsősorban prediktív modellező (33 százalék) és szövegbányászati (31 százalék) megoldásokban gondolkodnak a következő években.

A válaszadók 88 százaléka nyilatkozott úgy, hogy jelenleg alkalmaz valamilyen technológiát a csalások megelőzésére, felderítésére. A válaszadók 52 százaléka vélekedett úgy, hogy a csalás elleni technológia alkalmazásának jelentős haszna az összetett vagy szervezett csalások leleplezésében rejlik, amilyenek például az egészségügyi szolgáltatási csalások vagy a gépjármű-biztosításhoz kapcsolódó KGFB és személyi sérülés elleni védelemmel kapcsolatos csalások. Ezek felderítésében segítséget nyújthat például a kapcsolatelemzés - a biztosítók mintegy 19 százaléka már beruházott ilyen technológiába.

A válaszadó szervezetek 57 százaléka gondolja úgy, hogy a csalás elleni technológiai megoldás alkalmazásának haszna elsődlegesen abból származik, hogy a rendszer által csalásgyanúsként megjelölt esetek közül nagyobb arányban bizonyosodik be a tényleges csalás.

A CAIF felmérésében a biztosítók több mint egyharmada számolt be arról, hogy már használja a közösségi médiában elérhető adatokat a csalások vizsgálata során, és ez a szám várhatóan szintén emelkedik majd.

A jelenlegi gazdasági helyzet továbbra is sok szervezetet kényszerít költségcsökkentésre. Azonban úgy tűnik, a biztosítók tisztában vannak a csalásfelderítés fontosságával és a vállalati eredményre gyakorolt hatásával, ugyanis a válaszadók kevesebb mint 5 százaléka gondolja úgy, hogy a következő 12 hónapban csökkenni fog a csalás elleni technológiára fordítható költségkerete, 31 százalékuk pedig több forrásra számít ezen a területen.

csalás caif biztosító közösségi portál csaló biztosítás
Kapcsolódó cikkek