Pénz- és tőkepiac

A bankokra még sok a panasz

A második negyedévben összesen 1665 fogyasztói kérlem érkezett a pénzügyi felügyelethez, amely bő egytizedével kedvesebb az egy évvel korábbinál. A legtöbb panasz változatlanul a bankokra érkezik, és a pénztárak súlya marginálisra csökkent

A második negyedévben 1665 fogyasztói kérelem érkezett a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez (PSZÁF), amely 10,7 százalékkal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában – derül ki a felügyelet legfrissebb fogyasztóvédelmi jelentéséből. Az összes fogyasztói kérelem és ügyfélszolgálati megkeresés száma 13 ezer 202 volt az áprilistól júniusig terjedő időszakban, amely – három százalékkal – szintén elmarad a bázisidőszakitól.

Figyelemre méltó – áll a felügyelet jelentésében –, hogy a pénzpiaci kérelmek száma a múlt év azonos időszakához viszonyítva mintegy 11 százalékkal, 2013 első negyedévéhez képest pedig 20 százalékot meghaladóan csökkent. A pénzpiaci kérelmek részaránya ezzel együtt még mindig a legjelentősebb: az összes kérelem közel 70 százalékát teszi ki.
A legtöbb – 780 darab – kérelem továbbra is a bankokkal kapcsolatban érkezett. A megelőző negyedévekhez hasonlóan a pénz- és tőkepiaci kérelmek közel negyede ismét a pénzügyi vállalkozásokat érintette.

Az előző negyedévben a pénz- és tőkepiaci kérelmek több mint kétharmada, 814 darab – a korábbi negyedévekhez hasonlóan – a hitelezéssel volt kapcsolatos. A kérelemszámok megoszlását tekintve viszont a jelentősebb súllyal bíró szolgáltatástípusok közül valamennyinél csökkenést mutatott ki a PSZÁF az I. negyedévhez képest. Az egy évvel korábbi adatokhoz viszonyítva egyedül a gépjárműhiteleknél emelkedett nagyobb mértékben a kérelemszám (63 százalékkal), a többi szolgáltatástípus csökkenést vagy stagnálást mutat. Érdekes fejlemény az is, hogy a deviza alapú (lakáscélú és szabad felhasználású) jelzáloghitelekkel és személyi kölcsönökkel kapcsolatos kérelmek összesített száma 2012 utolsó negyedéve óta folyamatosan csökkenő tendenciájú: arányuk fél év alatt 32-ről 24 százalékra esett.

A második negyedévben – az elmúlt időszakokhoz hasonlóan – az összes fogyasztói kérelem közel 28 százalékát a biztosítási szektor szereplőivel kapcsolatos ügyek tették ki: ez most 461 beadványt jelentett. A legjellemzőbb három szolgáltatástípusnál (kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás, lakás-, és otthonbiztosítás, unit-linked életbiztosítás) az előző év azonos időszaki adataihoz képest valamennyinél mérsékelt kérelemszám-növekedés, míg az elmúlt negyedévhez viszonyítva ennél valamivel nagyobb mértékű kérelemszám-csökkenés figyelhető meg.

A díjszámítással kapcsolatos kérelmek száma a megelőző negyedév adataihoz viszonyítva harmadával csökkent a biztosítóknál. Nőtt viszont a kártérítési, biztosítási összeg nagyságát kifogásoló kérelmek száma, míg a tájékoztatási hiányosságokkal összefüggésben jelentősen kevesebb kérelem érkezett. Meredeken csökken viszont a pénztári szektorra érkező panaszok száma: itt április elejétől június végéig mindössze 16 kérelmet regisztrált a PSZÁF.

megkeresés panasz Bank pszáf
Kapcsolódó cikkek