BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Itt az internetes rezsicsökkentés

A BTel új szolgáltatást indít a jövő hónapban, amitől azt remélik, hogy már rövidtávon is megsokszorozódik az árbevételük és a nyereségük. A nemzetközi piacra is kilép a társaság a következő hetekben.

Februárban debütál a Business Telecom (BTel) új szolgáltatása az XPrime – jelentette be a társaság tegnap a Budapesti Értéktőzsdén (BÉT). A szolgáltatástól sokat vár a cég, vélhetően ennek is köszönhető, hogy a tőzsdenap első felében fel volt függesztve a kereskedés a társaság kötvényeivel és részvényeivel. A szolgáltatásban az lehet vonzó a cég jelenlegi és leendő előfizetői számára, hogy ha regisztrálnak rá, az internetes előfizetési díjaikat akár teljesen le is nullázhatják. A regisztrálókat ugyanis az általuk meghatározott időszakban reklámokkal keresik majd meg a neten, amelyeket megnézve jóváírást kapnak a következő havi előfizetési díjukból – mondta Takács Krisztián, a BTel elnök-vezérigazgatója.

A BTel arra számít, hogy ennek köszönhetően a következő években dinamikus növekedésnek indulhat a cég, az idén például ár 10 milliárd forint fölötti nettó árbevételt várnak, holott tavaly az első kilenc hónapban még csak 2,9 milliárd forintos forgalmat bonyolítottak le. A BTel következő hároméves tervei is ambiciózusak. Úgy tervezik, 2017-re 15 milliárd forint fölé emelkedik az árbevétel, az üzemi eredmény (EBITDA) 5,83 milliárd forintra nő, a nettó eredmény megközelítheti a 3,7 milliárd forintot.

A növekedés másik lába a nemzetközi terjeszkedés lehet. „A szolgáltatást Európa-szerte levédettük szabadalommal” – magyarázta Takács. Az idei első negyedéves tervek között van egy-egy leányvállalat elindítása Ausztriában, Németországban és Szlovákiában, az év hátralévő részében pedig további három országban alapítanának még cégeket. Más európai országokban franchise-jogok értékesítésével terjesztenék a szolgáltatást.

Takács arra számít, hogy az XPrime előfizetők esetében az árbevételük 20 százaléka származhat majd a jövőben az előfizetési díjakból, a bevétel 80 százalékát a hirdetések adják majd. Az elnök-vezérigazgató szerint nem lesz nehéz lenullázni a díjakat, naponta néhány percnyi reklámnézés elegendő lesz ehhez, arra azonban egyelőre nem lesz mód, hogy az ügyfelek pénzt is kereshessenek a reklámok nézegetésével. Takács szerint attól sem kell tartani, hogy nem lesz elég hirdetés a rendszerben ahhoz, hogy az előfizetők számottevő díjengedményt érjenek el, azt ígéri, már februártól nullázhatóak lesznek a számlák.

A stratégiában két tényező miatt is bíznak, az egyik az, hogy a megtakarítási lehetőség várhatóan az ügyfelek legalább 50-60 százalékát megmozgatja majd, a másik az online reklámpiac utóbbi években tapasztalt dinamikus fejlődése. 2011-ben az online reklámköltések volumene 28,5 milliárd forint volt, a tavalyi költéseket viszont már 40 milliárd forintra taksálják, 2015-re pedig az 50 milliárd forintot is megközelítheti a költések mennyisége.

Kötvénykibocsátás lesz

A jövő héten ismét kötvényeket bocsát ki a BTel. A 2016-ban lejáró, két és fél éves futamidejű hitelpapírokat 9,9 százalékos kamattal kívánja eladni a cég. A BTelnek nem ez az első kötvénykibocsátása, jelenleg két hitelpapírjával is kereskednek a BÉT-en.

Lapunk kérdésére, hogy miért a tőkepiacon, és miért nem a jegybank növekedési hitelprogramjából finanszírozzák a növekedést, Takács Krisztián azt válaszolta: a tőkepiacon gyorsabban lehet tőkét bevonni, emellett viszont az olcsó növekedési hitelben is gondolkoznak.

Lapunk kérdésére, hogy miért a tőkepiacon, és miért nem a jegybank növekedési hitelprogramjából finanszírozzák a növekedést, Takács Krisztián azt válaszolta: a tőkepiacon gyorsabban lehet tőkét bevonni, emellett viszont az olcsó növekedési hitelben is gondolkoznak. -->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.