A banki ügyintézési szokásokat feltérképező, Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, Ausztriában, Romániában, és Horvátországban a 15 évesnél idősebb banki ügyfelek körében készített kutatás azt vizsgálta, hogy mely csatornákat használják az emberek a leginkább.
A kutatás szerint Magyarországon az ügyfelek közel 40 százaléka intézi pénzügyeit online. A többség tehát egyelőre még főként bankfióki pénztárakban, ATM-eken és bankfióki tanácsadóknál intézi a mindennapi pénzügyeit, de a trend egyértelmű: az elektronikus csatornák szerepe dinamikusan nő.
A megkérdezettek 43 százaléka csak a fiókokban bízik, 28 százalék a digitális csatornákat is igénybe veszi, és 11 százalék kizárólag az elektronikus csatornákat használja: azaz mobillal, netbankon keresztül vagy okostelefonos alkalmazások segítségével intézi pénzügyeit.
Ez utóbbiak aránya a vizsgált országok között Magyarországon a második legmagasabb, Csehország és Szlovákia 16-16 százaléka után.
A közlemény szerint 2 százalékponttal több nő használja kizárólag ezeket a szolgáltatásokat Magyarországon, mint férfi. A közlemény idézi Szabó Istvánt, az Erste Bank kártya és elektronikus csatornák igazgatóját, aki elmondta: az elektronikus csatornák minden országban a 30 év alattiak körében számítanak a legnépszerűbbnek. Magyarországon a 30 év alatti korosztály több mint fele használja ezeket a csatornákat, míg ez az arány a 30-59 évesek között 41, a 60 évesnél idősebbek körében pedig már csak 11 százalék - ismertette.
Az okostelefonokra letölthető alkalmazásokban Románia végzett az élen. A román banki ügyfelek 16 százaléka él az okostelefonos banki alkalmazások nyújtotta előnyökkel, a többi érintett országban csak 3-13 százalékos ez az arány.
Szabó István kiemelte: annak ellenére, hogy Magyarországra még mindig a túlzott készpénzhasználat jellemző, a nemzetközi trendeknek megfelelően itthon is egyre többen szavaznak bizalmat az olyan elektronikus banki szolgáltatásoknak, mint például az okostelefonokra letölthető applikációk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.