BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Dobogóra akar kerülni a VIG Magyarországon

BIZTOSÍTÁS Október 1-től Vienna Life Biztosító (VLB) néven működik tovább a korábbi Axa Biztosító. A biztosítót az idén vásárolta meg az osztrák Vienna Insurance Group (VIG) a francia Axától. A VIG célja, hogy Magyarországon is az első három legnagyobb biztosító közé kerüljön, ahogy régiós piacai többségén – mondta Peter Höfinger, a VIG igazgatósági tagja.

A VIG-nak jelenleg három biztosítója működik Magyarországon, és további felvásárlásoktól sem zárkóznak el. Az Union, az Erste és a VLB összesített díjbevétele alapján 7,5 százalékos részesedéssel rendelkezik, és a hetedik a hazai piacon. A főleg életbiztosításokban erős VLB felvásárlásával az életbiztosítási piacon 8 százalékosra nőtt a csoport részesedése, ezzel szintén a hetedik helyen állnak – mondta Lehel Gábor, az Union elnök-vezérigazgatója és a VLB felügyelőbizottságának elnöke.

Az akvizíció miatt további növekedést várnak a VIG-csoportnál Magyarországon. Az Axától a biztosító mellett megvásárolták a Money & More értékesítési hálózatot is, amellyel nőhet a saját hálózat szerepe az értékesítésben. A Money & More a VLB mellett az Union nem életbiztosítási termékeit is forgalmazza majd. Az ügyfélkör is bővülhet. Az Union és az Erste főleg az alsóbb és középosztálybeli rétegekhez jutott el, miközben a VLB fő célcsoportja a prémium szegmens. A biztosítónál az átlagdíj meghaladja a 300 ezer forintot, ez megfelel az európai átlagnak – mondta Vadas-Földvári Anett, a VLB vezérigazgatója.

A vezérigazgató szerint az idén még csupán kismértékű növekedés várható a magyarországi biztosítási piacon, az életbiztosítási ágazat pedig stagnálni fog. 2015-ben sem indul még el a díjbevételek növekedése, némi átrendeződésre viszont lehet már számítani. A folyamatos díjas életbiztosítások forgalma növekedhet, miközben az egyszeri díjas szerződéseké csökkenhet az alacsony kamatszint miatt.

A VLB idei tervei ambiciózusak. Az első félévben a társaság 5,8 milliárd forintos díjbevételt ért el, az év egészére viszont 12,9 milliárd forintot terveznek. Ezt egyrészt a szezonális terméknek számító utasbiztosítások felfutásától, egy nemrég indított egyszeri díjas életbiztosítás értékesítésétől, és az adókedvezménnyel támogatott nyugdíjbiztosítások eladásának év végére várható fellendülésétől remélik. A mintegy 5 százalékos növekedés fordulatnak számít, mivel VLB díjbevétele már éve óta csökken.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.