A vállalkozás 2010. április 1. és 2013. december 6. között a „Sweet Dream alvásrendszer” termékét honlapjain, plakátokon, termékismertető füzetekben és különböző rendezvényeken számos kedvező egészségre ható állítással népszerűsítette.
Többek között azt állította, hogy a paplan által visszavert távoli infravörös sugárzás: serkenti az enzim-aktivitást, elősegíti a vízmolekulák tapadását és átszivárgását a sejtmembránon, intenzívebbé teszi a véráramlást a kapillárisok mikro-keringési rendszerének kitágítása révén, az infravörös sugárzás révén eltávolítja a méreganyagokat,segíti a duzzanatok és gyulladások csökkentését a nyirokáramlás javításával, csökkenti a fájdalmakat a periférikus idegekre és a szövetekben lévő szabad idegvégződésekre való közvetlen ráhatással.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárásában azt vizsgálta, hogy a tájékoztatásokban megfogalmazott állítások megfelelnek-e a valóságnak. A vizsgálat során ehhez a vállalkozásnak olyan bizonyítékot kell bemutatnia, amely minden kétséget kizáróan igazolja a hirdetésben szereplő állítások valódiságát.
A GVH megállapította, hogy a benyújtott bizonyítékok nem alkalmasak a tájékoztatásokban szereplő egészségügyi hatások alátámasztására, mert azok a biokerámia és a távoli-infravörös sugarak gyógyászati felhasználási lehetőségeiről és nem a termékre vonatkozó konkrét kutatási eredményekről szólnak. Ezen kívül a vállalkozás az állítások igazolására fogyasztói tapasztalatokat is bemutatott, azonban a GVH gyakorlata alapján nem tekinthetők tudományos bizonyítéknak a pozitív terméktapasztalatok, a betegektől, szakmai felhasználóktól származó vélemények.
A fentiek alapján a GVH megállapította, hogy a vállalkozás a „Sweet Dream alvásrendszer” termék népszerűsítése során fogyasztókkal szembeni tisztességtelen gyakorlatot folytatott, ezért 25 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra. Arra az esetre, ha Lajos László egyéni vállalkozó a fenti bírságösszeget nem fizetné meg, a GVH kötelezte az azonos vállalkozáscsoportba tartozó Lajos Trade Kft.-t a bírság megfizetésére.
A GVH a bírságok meghatározásánál súlyosító körülményként értékelte, hogy az elhúzódó reklámozási tevékenységnek köszönhetően a tájékoztatások a fogyasztók széles rétegéhez eljutottak, illetve azt a körülményt, hogy a vállalkozás korábban megismerhette a GVH egészségügyi hatásokra vonatkozó állítások kapcsán kialakult gyakorlatát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.