A Magyar Nemzeti Bank és a Gazdasági Versenyhivatal jóváhagyta a 2015. szeptember 2-án aláírt megállapodást, melynek értelmében a Citibank Europe plc értékesíti magyarországi lakossági üzletágát az Erste Bank Hungary Zrt-nek, valamint leányvállalatának, az Erste Befektetési Zrt-nek. Az értékesítés magában foglalja a Citibank lakossági betéti- és befektetési-, személyi hitel-, hitelkártya, valamint a mikrovállalatokat kiszolgáló (CitiBusiness) üzletágait, továbbá a lakossági üzletág alkalmazottainak átvételét is.
A jövőben a kis- és középvállalatok, a nagyvállalatok, a pénzügyi intézmények, az állami szektor és a multinacionális cégek magyarországi leányvállalatai számára nyújtott szolgáltatások fejlesztésére és bővítésére helyezi a hangsúlyt. A Citi elkötelezettsége a Budapest Citi Szolgáltató Központ továbbfejlesztése iránt is változatlan marad, amely a világ több mint 50 országban működő Citi-vállalatok számára nyújt háttérszolgáltatásokat. A döntés a Citi globális stratégiáját követi, amelynek célja, hogy a vállalat erőforrásait azokra az ügyfélszegmensekre összpontosítsa, amelyekben tovább növelheti versenyelőnyét a magyar piacon.
A tranzakció révén a „MasterCard – az év bankja 2015” verseny fődíjas Erste Bank a második legnagyobb lakossági portfólióval rendelkező pénzintézetté válik Magyarországon. A méretnövekedésen felül az Erste egyedülálló pozícióba kerül a magyar bankpiacon a két vállalat kiemelkedő értékeinek – az Erste Bank széles fiókhálózatának és univerzális banki szolgáltatásainak, valamint a Citibank piacvezető ügyfélkiszolgálási gyakorlatának – összevonása eredményeként.
Az ügyfélszámlák átadásáig – amely 2016 utolsó negyedévénél előbb nem várható – a Citibank és az Erste egyaránt azon dolgoznak, hogy a működési folyamatokat összehangolva olyan zavartalan és gördülékeny átmenetet biztosítsanak az ügyfelek számára, amelyből azok csak profitálhatnak. Az ügyfélszámlák átadásáig a Citibank ügyfeleinek semmilyen teendőjük nincs.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.