BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A vagyonos középkorúak alkotják a fő célcsoportot

Már negyedik éve emelkedik folyamatosan az OTP Öngondoskodási Indexe. A mutató az idén 38 ponton áll. Tavaly óta nőtt azok aránya, akiknek van banki, pénzpiaci megtakarításuk, és még többen vannak a pénzügyi öngondoskodási tervekkel rendelkezők. Azok aránya, akik szeretnének belevágni valamilyen öngondoskodási formába a következő évben 37-ről 44 százalékra ugrott.

A változás nem homogén, a társadalmi olló egyre jobban nyílik – hívta fel a figyelmet Kovács Antal, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese. Az iskolázottabb, vagyonosabb középkorúak körében jóval magasabb a megtakarítási képesség, szándék és a megtakarítási arány is. A legfiatalabbak, a legidősebbek és a vidékiek életében az öngondoskodás még kevesebb szerepet kap.

A legnépszerűbb öngondoskodási termékek – az életbiztosítás, a lakástakarék, az egészség- és önkéntes nyugdíjpénztár, valamint a betegségre kötött biztosítások – részesedése nőtt, ellentétben a lekötött betéttel, amely az alacsony kamatkörnyezet miatt jelentősen veszített népszerűségéből. A pörgő ingatlanpiac, a várható magas hozam és a kis kockázat miatt a lakástakarék egyre népszerűbb megtakarítási termék Magyarországon.

A megtakarítási célok esetében továbbra is a váratlan helyzetek, az ingatlancélok és az utazás a három dobogós, azonban egyre többen tesznek félre egy lehetséges egészségügyi kezelés költségére is. Az emberek harmada otthon tartja a pénzét, a nyilvánvaló biztonsági kockázatok ellenére is. Egyre többen gondolják ugyanis úgy, hogy jelentős hozamot csak nagyobb megtakarításon vagy nagyobb kockázatvállalás mellett lehet realizálni. Éppen ezért például a kisebb összegeket inkább kéznél tartják. Marginális azok száma, akik a pénzintézetekkel szembeni bizalmatlanság miatt tartják otthon a pénzüket, mivel attól tartanak, egy pénzügyi cégtől nem kapnák vissza a vagyonukat.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.