Egyetemista ötletek a pénzügyi tudatosság megsegítésére
Már most látszik, hogy sikeres volt a nagykereskedelmi láncokkal kötött megállapodás, amelynek keretében a húsvéti időszakban 800 kereskedelmi egységben körülbelül 4 millió ügyfélhez jutottak el a pénzügyek felelős megtervezésére szóló figyelemfelhívások - mondta Szeniczey Gergő, a Magyar Nemzeti Bank fogyasztóvédelemért és piacfelügyeletért felelős ügyvezető igazgatója a Hungarian Business Leaders Forum konferenciáján.
Az igazgató szerint az akció mellett folyamatosan jól teljesít az MNB Pénzügyi Tanácsadó Irodahálózata – jelenleg 11 megyeszékhelyen és a szerződések alapján további 11 városban elérhetőek ezek a tanácsadó irodák. Szeniczey Gergő szerint a jelenleg még le nem fedett 7 megyeszékhelyen közbeszerzési kiírással keresik az együttműködő partnereket.
A fogyasztóvédelmi igazgatóság a fiatalok felé is nyitni szeretne, ennek jegyében 4 felsőfokú tanintézményben – Corvinus Egyetem, Budapesti Gazdasági Egyetem, Miskolci Egyetem, Pallasz Athéné Egyetem – versenyt hirdetett a hallgatók között pénzügyi szemléletformálást segítő megoldások kifejlesztésére. Szeniczey Gergő tájékoztatása szerint a pályázók döntő része elektronikus környezetben, jellemzően mobiltelefonokon, tableteken használható megoldásokkal versenyzett.
Érdekes visszajelzés volt, az 51 pályázat közel kétharmada a felelős hitelfelvétellel kapcsolatos megoldást tartalmazott, míg a tudatos bankváltást a pályázatok ötöde akarta segíteni. A győzteseket ma tüntették ki.

