Végjáték: a Yahoo a múlt, a Verizon a jövőre esküszik
A rivális Google-tól öt éve érkezett vezérigazgató nem tudta ismét versenyképessé tenni a hanyatló vállalatot a digitális hirdetések egyre bővülő piacán, így törvényszerű volt annak eladása. Jellemző, hogy a cég legnagyobb botrányára, a több mint egymilliárd felhasználó adatának ellopására is az eladást követően derült csak fény, s emiatt a vevő 320 millió dollárt le tudott alkudni a végül 4,48 milliárd dollárra zsugorodó vételárból.
Az átvétel után távozó vezérigazgató kompenzációs csomagjához viszont nem nyúltak, Marissa Mayer a keddi 52,5 dolláros Yahoo-árfolyammal számolva 236 milliós pakettet értékesíthet, ehhez jönnek hozzá a 23 milliót meghaladó egyéb juttatásai.

A Verizon a digitális médiaszolgáltató egységéhez, az AOL-hez csapja új szerzeményét, s Oath (Eskü) néven folytatják tevékenységüket az AOL-vezér Tim Armstrong irányítása alatt. A Yahoo maradéka Altaba néven folytatja pályafutását. Gyakorlatilag vagyonkezelőként, hiszen ide szervezték ki az Alibaba e-kereskedelmi óriásban lévő 20 százalékos részvénypakettet és a Yahoo Japanban lévő üzletrészt. E kettő együtt 45 milliárd dollár körüli értéket képvisel. Eladásukkal Mayer is megpróbálkozott, de annyi adót kellett volna fizetni utánuk, ami értelmetlenné tette az ügyletet.
A Verizon tiszta céget vett, az Altaba felel a Yahoo-val szembeni 8 milliárd dollárra rúgó, folyamatban lévő peres követelések kifizetéséért. A Yahoo részvényeivel a héten még lehet kereskedni, utána kivezetik a tőzsdéről, míg az Altaba a jövő héten debütál – írja a Boston Globe. A Verizon immár komplett fogyasztói csomagot tud nyújtani ügyfeleinek.


