Pénz- és tőkepiac

A day tradereknek hoz az ünnepi láz

Az ünnephez kapcsolódó eladási statisztikák csak rövid távú impulzust okoznak, ám a day traderek számára így is kiváló lehetőséget jelentenek.

Tavaly az Egyesült Államokban a fekete pénteken a boltok látogatottsága meghaladta a 100 millió főt, ami túlszárnyalta a 2015-ben mért 74 millió fős forgalmat. Ez a hosszú hétvége csak a december végi ünnepek első hulláma volt, a november–decemberi időszakra vonatkozóan további keresletnövekedéssel számolok. Vajon a nyertesek részvényárfolyamai azonnal profitálnak az értékesítési eredményekből?

Az amerikai nemzeti kiskereskedelmi szövetség (NRF) várakozása szerint a 682 milliárd dollárt is elérheti az értékesítési bevétel ebben az időszakban, így 4 százalékkal szárnyalná felül a 2016-os rekordbevételt. A forgalom alapján a három legnagyobb kereskedő cég az Amazon, a Wal-Mart, valamint a Target lehet idén. A legnagyobb amerikai online áruházak dominanciája kiemelkedő. Az Amazon és a QVC a 2012-től 2016-ig tartó években átlagosan 2 százalék feletti árfolyam-erősödést mutatott, szemben a főindex 1,8 százalékával és az alindex 0,9 százalékával, míg az eBay csaknem 4 százalékot erősödött. Ezzel szemben a brick-and-mortar cégek átlagos teljesítménye mínusz 1,5 százalék volt, igaz, a Macy’s (mínusz 5 százalék) és a Kohl’s (mínusz 3,5 százalék) erőteljesen torzította az átlagot.

A múltbéli adatokból látszik, hogy az online szegmensnek sikerült megvernie a versenytársakat, illetve az S&P indexet is. Fontos azonban megjegyezni, hogy a hipermarketek és az áruházak is egyre inkább támaszkodnak az online eladásokra, így a két szegmens közti határ mára elmosódott. Az is lényeges, hogy az ünnephez kapcsolódó eladási statisztikák csak rövid távú impulzust okoznak, ám a day traderek számára így is kiváló lehetőséget jelentenek.

day trader Black Friday részvényteljesítmény kereskedelem
Kapcsolódó cikkek