Az Magyar Nemzeti Bank (MNB) a hozzátartozói sérelemdíjak kifizetéséhez kapcsolódó ügyek mielőbbi megnyugtató rendezése érdekében a mai napon berendelte a kárrendezést végző biztosító társaság legfelsőbb vezetését és személyesen kért azonnali tájékoztatást az aktuális körülmények részleteiről – tájékoztatott a jegybank sajtóközleményében.
Az MNB mindenkor elvárja, hogy a magyar biztosítók az ügyfeleikkel szemben nemcsak korrekt és jogszerű magatartást tanúsítsanak, hanem azt is, hogy súlyos megrázkódtatást átélt ügyfeleik ügyeit kifejezett tapintattal, empátiával és emberséggel kezeljék.
A MNB értesült a veronai buszbalesetben érintettek biztosítói kárrendezésének sajnálatos körülményeiről, amelynek kivizsgálását a Kormány is kezdeményezte.
A jegybank ezt megelőzően – a kárrendezés gördülékenysége érdekében – már korábban több körben egyeztetett a Magyar Biztosítók Szövetségével (MABISZ), illetve az érintett biztosítóval is, és egyértelműen megfogalmazta, hogy ebben a különösen felkavaró esetben fokozottan emberséges eljárást vár el.
Az MNB a biztosító társaságok tevékenységét folyamatosan felügyeli és üzleti megbízhatósági és fogyasztóvédelmi szempontból is nyomon követi, s hatáskörén belül jelen ügyben is a fogyasztói érdekek kiemelt szem előtt tartásával fog eljárni.