Magyarország a hetedik helyen áll a vizsgált kilenc közép-kelet-európai ország rangsorában. Az elemzésbe vont nyolc legnagyobb hazai bank digitális fejlettsége csak a szlovén és a lettországi szereplőknél bizonyult jobbnak – állapította meg az idei Deloitte Digital Maturity elnevezésű felmérés.
VG
2018.04.24, 12:33
Megosztom a cikket
A magyar bankok közül a legnagyobb nyolc szereplő digitális érettségét vizsgálta az idei Deloitte Digital Maturity elnevezésű felmérés, mely 38 országban, 238 bankot és 10 FinTech céget vett górcső alá.
A kilenc közép-kelet európai ország közül csak a szlovénokat, illetve az elemzésbe újonnan bekerülő lett bankokat tudta a magyar mezőny megelőzni, így végzett régiós szinten a 7. helyen.
Az elérhető dgitális funkcionalitások százalékos aránya a banki ügyfélciklus egyes szakaszaiban Forrás: Deloitte Digital Maturity Study, 2018
A magyar banki érettség megegyezik az európaival az onboarding fázisban, emellett megközelítjük az EMEA (Európa, Közel-Kelet, Afrika) átlagot a mindennapi bankolás és a keresztértékesítés területén is. Ezek a fázisok a legfontosabbak, mivel míg a mindennapi bankolás bizalmat és lojalitást épít az ügyfél és a pénzintézet között, addig a keresztértékesítési fázisban realizálódik a bevételek nagy többsége.
Míg az információszerzés fázisában magas értékeket értek el a magyar bankok, addig az utolsó szakaszban szinte semmilyen digitális fejlesztés nem valósult meg a hazai piacon.
Ne maradjon le a Világgazdaság híreiről, olvassa őket mindennap!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.