Kincsesbányának bizonyult a német Siemens számára a digitalizáció
A Siemens bizonyult tegnap a frankfurti DAX index fő felhajtóerejének, miután a várakozásokat meghaladó eredményeket közölt üzleti évének márciussal zárult második negyedévéről. Az árfolyam 4,6 százalékkal való erősödésében az is közrejátszott, hogy a német ipari konszern az eddigi 7,20–7,70 eurós sávból a 7,70–8,00 eurósba helyezte át egy részvényre eső eredményvárakozásait. Az előző üzleti évet 7,44 eurós EPS-szel zárták. Az ipari tevékenységből származó profitmarzsot 11–12 százalék közé várják – írja a Reuters. A most lezárt negyedévben a marzs 11,7 százalék volt.
A turbináktól a mozdonyokig a gépipar szinte valamennyi szegmensében jelen lévő Siemens 2,02 milliárd eurós adózott negyedéves nyereségről számolt be, míg a Reuters elemzői konszenzusa 1,11 milliárdról szólt. A konszern forgalma 20,14 milliárd eurós volt, hasonlóan az előző év azonos időszakáéhoz. A legtöbb üzletág növelni tudta bevételét, leszámítva a fosszilis energiahordozókra épülő áramtermeléshez turbinákat és más berendezéseket gyártó divíziót, amelynek bevétele 28, profitja 74 százalékkal zuhant éves összevetésben (2,93 milliárd, illetve 114 millió euróra). Ez egyébként nem meglepő, a Siemens versenytársai, köztük az amerikai General Electric, hasonló gondokkal, főképp megrendeléshiánnyal küzdenek. A Siemens teljes megrendelésállománya
2 százalékot esett, s március végén 22,32 milliárd eurót tett ki.
A cégnél a digitális gyártástechnológiát fejlesztő és a gyakorlatba átültető üzletágra a legbüszkébbek, mivel nyeresége – főleg a kínai megrendelések és automatizáló szoftvereik iránti kereslet bővülése folytán – 40 százalékkal 682 millió euróra nőtt, azaz a teljes nyereség harmada ebből származott. Az egészségipart kiszolgáló Siemens Healthineers üzletág forgalma 5, profitja
7 százalékkal esett vissza (3,23 milliárd, illetve 531 millió euróra), de ezt a kiszervezése után, március közepén végrehajtott tőzsdei bevezetés magas költségeivel magyarázzák. A Siemens közlekedési üzletágába beolvadó francia Alstom kötött pályás járműveket gyártó részlege szintén adós még a kimagasló eredményekkel. A 4 százalékkal 2,10 milliárdra nőtt forgalomnál és a tizedével 233 millióra gyarapodó profitnál lesz még jobb is, ha az integráció lezárul.


