Lendületbe jöhet a Starbucks
Egy nappal a Starbucks első negyedéves gyorsjelentése után újabb pozitív hírek érkeztek a kávézólánc háza tájáról: a vállalat a következő öt évben triplázni tervezi a kínai bevételét, és ezt az emelkedő üzletszám is támogathatja.
A Starbucksnak 3300 kávézója van Kínában, a számukat 2022-ig a kétszeresére szeretné emelni, ezzel pedig továbbra is dominálhatja az ottani piacot. A vállalat így próbálja kompenzálni a csökkenő amerikai keresletet – ott a divatossá váló újhullámos butikkávézók szívják el a vendégeket a Starbuckstól. Noha Kínában is hasonló trend van kialakulóban, a vállalat az amerikai tapasztalatokból tanulva igyekszik ezt megelőzni a Távol-Keleten, és aktív terjeszkedésbe kezd.
A negyedéves jelentésből megtudhattuk, hogy az értékesítés 14 százalékkal, míg az egy részvényre jutó eredmény 4,4 százalékkal tudott emelkedni az előző év azonos időszakához képest, a kínai terjeszkedéssel kapcsolatos optimista tervek tovább emelhetik a Starbucks növekedésében rejlő lehetőségeket.
A cég már most is mamutnak számít a piacon, hiszen 76 országban 28 209 üzlettel rendelkezik, melyek hatékonysága ugyan néha megkérdőjelezhető, de az elmúlt időszak üzleti számai ismét azt mutatják, hogy a modell alapvetően működőképes.
A részvényárfolyam tekintetében egyelőre elmaradt a látványos optimizmus, és ami különösen érdekes, az elmúlt másfél évben a Starbucks részvényei alaposan elmaradnak az S&P index teljesítményétől is. Az amerikai mutató 2016 eleje óta több mint 40 százalékot emelkedett, míg a Starbucks alig 4 százalékot. Ez a lemaradás és a cég teljesítményéhez mért alulértékeltség mondatja azt velem, hogy a cégben rejlő további növekedési potenciál és az optimista tervek előbb-utóbb lendületbe hozhatják a részvény árfolyamát is, és kialakulhatna egy több hónapos emelkedési trend, ha az elmúlt két év szűk sávjából ki tudna törni az árfolyam.


