BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Leépít és fejleszt a Rolls-Royce Holdings

Várhatóan négyezer állást számol fel az 50 ezerből a Rolls-Royce Holdings, emellett javuló megtérülési mutatókkal próbálja fenntartani a befektetői érdeklődést részvényei iránt – értesült a Financial Times. A többi között polgári célú repülőgépekhez hajtóműveket és más részegységeket szállító brit iparvállalat pénteken befektetői fórumot tart, ahol ismerteti a nyereségtermelő képességének javítására kidolgozott programjában eddig elért eredményeket. (A Rolls-Royce

autógyártó részlege a BMW csoporthoz tartozik.) A cég nagyobb átszervezéseket hajt végre: öt üzletágát háromra szűkíti, egyszerűsíti az adminisztrációt, irodai és középvezetői státuszok ezreit szünteti meg. Az előző években már ötezer dolgozót elküldtek a vállalattól. A védelmi, az áramtermelői és a civil repülési üzletág marad talpon, az erről szóló döntést még márciusban ismertette Warren East vezérigazgató. A JPMorgan elemzői az átszervezés költségeit egy-három éves időtávon 400 millió fontra becsülték, a reform a harmadik év végén már 200 millió fontos megtakarítást hozhat a vállalatcsoport számára. A Rolls-Royce-nak égető szüksége lesz a pénzre, hiszen 2019 végéig várhatóan 750 millió fontot kell költenie a Trent 1000-es hajtóműcsaládjára, majd még 200 milliót. A típus kulcsfontosságú a britek számára, ezt építik ugyanis be az egyik legnépszerűbb Boeingbe, a 787-es Dreamlinerbe. Gondot okozott – egyúttal egy másik hajtóműcsaládban – a Trentek év elején kiderített kompresszorhibája. A Rolls-Royce irányítását 2015 nyarán átvevő East szerint házon belülről is biztosítani tudják a fejlesztési forrásokat, 2020-ig várhatóan egymilliárd font készpénzt termel a vállalat. A költségek csökkentésével növelik a profitot, s így várhatóan már a hajtóműveken is lesz némi nyereség, eddig ugyanis East bevallása szerint a gyártás csak vitte a pénzt. Az igazi profitot a hosszú távú karbantartási szerződések hozzák a cégnek. A befektetők arra is kíváncsiak lesznek, mikortól tér vissza a Rolls-Royce a 2016-ban felhagyott, folyamatos növekedéssel jellemzett osztalékpolitikájához. Akkor a helyzet romlása miatt 30 százalékkal megvágták az osztalékot, majd e szinten fixálták azt. A cégvezetés szerint ennek feltétele, hogy a megtermelt készpénz mennyisége meghaladja az osztalék háromszorosát. Ez biztosan nem az idén lesz. Az újabb költségcsökkentések és leépítések hírére 2,2 százalékot esett az árfolyam, innen indult a korrekció.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.