BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Száguldás helyett méltóságteljes vonulásra csábít a kivételes tudású kocsi

Észrevétlenségével és 48 voltos hibrid rendszerével szeretteti meg magát az A8-as új generációja.

Az A8-asnak egyénisége van, méghozzá olyan erős, hogy nincs is szüksége feltűnéskeltésre. Amennyit igényelnek a vásárlók, azt megteszik a puszta méretei, a 2,15 millió forintos felárért kínált Lang, vagyis hosszított kivitel ugyanis minden parkolót kinő a maga 5302 milliméteres hosszával. A kiváló arányok miatt azonban önmagában nem tűnik drabálisnak a negyedik generáció. Minden idők legnagyobb Audi maszkját vetették be, hogy világos legyen, melyik négykarikással van dolgunk. Az elődökhöz méltóan ízléses, letisztult a dizájn, különös ismertetőjegye a LED-csíkkal összekötött hátsó lámpa. A hűvös, technokrata elegancia megtestesítője, hiába kapható élénkkékben vagy sötétlilában, ennek a jelenségnek a fekete a hiteles színe, hiszen több mint prémium, ez maga a luxusautó. Lehet, hogy vannak, akik az alvilágra asszociálnak róla, rendeltetését tekintve a kényeztetésről szól ez az egész felhajtás, és éppen attól nagyvonalú az A8-as, hogy eltereli magáról a figyelmet azzal, hogy kényelmesebbé teszi az életünket.

A súlyos, mégis könnyen mozgó ajtón át egy, a külsőhöz hasonlóan mértéktartó, egyben különleges utastérben találjuk magunkat. Egyből feltűnnek a kivételes méretek. A jókora alapterületen az egyik legtágasabb belsőt rendezték be a kategóriában. Az anyagminőség mellett az elrendezés tartogat meglepetést, a kor divatja szerint ugyanis odabent csupa képernyő vesz körül, vetített a műszeregység, és a klímakonzolt is egy kijelző váltotta fel. Üdítő látvány az új prémiumautók tabletszerű kijelzőjével szemben ismét a műszerfalba integrált központi monitor. A lakkfekete díszbetét ismert hátrányai – például a nemkívánatos tükröződés vagy a porosodás – ellenére értelmet nyer az A8-asban, mert segít összemosni a képernyőket a műszerfallal. Az elrejtés egyébként is jól megy neki, használaton kívül ugyanis a szellőzőrácsok színpadiasan hátradőlnek, hogy a matt fabetét anyagából készült fedél eltakarja őket. Ügyes megoldásnak tűnik az érintőképernyők problémájára az enyhe vibráció, amellyel a kijelző visszajelzi a gomb megnyomását, így többé-kevésbé vakon is használhatóvá téve a különböző funkciókat. Sokszor nincs is szükség arra, hogy levegyük a szemünket az útról, mert az információk nagy része a 12,3 colos vetített kijelzőn vagy a Head Up Displayen is látható, a tökéletest közelítő ergonómia pedig gondoskodik róla, hogy mindent stresszmentesen működtethessünk.

A hosszított A8-asban főhelynek számító jobb hátsó ülésnél fejedelmi a lábtér, masszázs és újabb kijelzők várnak itt, melyek kivehetők, és távirányítóként, tabletként használhatók. Bár nem puhák, hosszú utazásokhoz is kényelmesek az ülések, kiváló minőségben élvezhető a profin hangolt audiorendszer, annál is inkább, mert motorhang egyáltalán nem szűrődik be. A gyorsításba a fékezésnél és a gurulásnál visszatáplált energiával 48 voltos rendszer segít be, illetve képes vitorlázó üzemmódba kapcsolni a motort akár sztrádatempónál is. Tisztán elektromos haladásra ugyan nem alkalmas, az majd a később érkező konnektoros hibrid reszortja lesz, de érezhető a zöldtechnológia hatása. A már csak 51 százalékban alumíniumból készülő, 2075 kilogrammot nyomó karosszériát rakétaként, egyenletes teljesítményleadással gyorsítja fel a nyolcfokozatú automatikus váltón keresztül. Az összkerékhajtással és -kormányzással, valamint a légrugós futóművel együtt légiesen könnyeddé válik a mozgása. Meglepő, de a kivételes tudás nem a felelőtlen száguldásra, hanem a méltóságteljes vonulásra csábít. Akár ezer kilométeres hatótávja a vezetőtámogató rendszerek tucatjaival együtt nagyszerű utazóautóvá varázsolják, valójában azonban egy néhány perces szakasz is elég, hogy megcsillogtassa képességeit, és megszerettesse magát.

Összegzés

Minden szempontból felkészült és igényes luxusautó az A8-as, de önmagában az árcédulája és az extralistája sem árulkodik arról a harmóniáról, amely tudat alatt is jó hatással van a vezetőre és az utasokra. Azért lesznek vele elégedettek a potenciális vásárlók, mert többet tud, mint amire bárkinek szüksége van. | VG

Tetszett

• kidolgozási minőség

• műszaki tartalom

• vezethetőség

Nem tetszett

• keresztbordákon rázós

futómű

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.