A Nissan japán autógyártó is elismerte, hogy a hazai gyárak többségében meghamisították a kipufogógáz-kibocsátási vizsgálatok eredményeit. A vállalat nem közölte, hány autó érintett az ügyben, és azt sem, hogy a nem Japánban gyártott autók adatait manipulálták-e. Az ellenőrzési jelentések – ismerték el – „megváltoztatott mérési értékeken alapultak”. A Nissan teljes körű vizsgálatot és megfelelő intézkedéseket ígért, hogy ez a jövőben ne fordulhasson elő. A Nissan GT-R sportautó kivételével az összes modellt újra ellenőrzik, és közzéteszik a megbízható és megerősített kibocsátási adatokat. A Nissan árfolyama 4,6 százalékos mínusszal reagált a hírre. „A manipuláció mérete a fő kérdés, maga az ügy kirobbanása igazából nem meglepő. Amikor a Daimlernél a Mercedes-Benz kishaszonjárművek kibocsátási ügye kipattant, akkor már sejteni lehetett, hogy a motorbeszállító Renault erőforrásai is érintettek lehetnek. A francia gyártó szövetségben működik a Nissannal” – emlékeztetett Nagy Bertalan, a Concorde privátbanki üzletfejlesztési igazgatója. Elmondta, hogy a Renault-nál már két-három éve elkezdődtek a vizsgálatok, házkutatások a dízelügyben, de még nem találtak visszaélésre utaló bizonyítékot.
„A Nissannál kérdés, hogy csupán nem a valós adatokat írták az adatlapokra, vagy ők is szoftverrel befolyásolták a méréseket. Ha az utóbbiról van szó, súlyosabb következményekre számíthatnak. Kérdés az is, hogy mely piacokon adtak el az érintett modellekből. Ha az Egyesült Államokban is, akkor a visszahíváson kívül büntetéssel vagy visszavásárlással is kalkulálniuk kell” – tette hozzá a privátbanki üzletfejlesztési igazgató.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.