Az Alphabetnek ismét sikerült meglepnie az elemzőket: a Google anyavállalata a júniussal zárult második negyedévben 32,66 milliárd dolláros bevételre tett szert, ez 25,5 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál, és félmilliárd dollárral haladja meg a Thomson Reuters konszenzusát. A bázisidőszak adózott eredményét kereken 2 milliárd dollárral tudták megfejelni: 8,27 milliárd dollárral zártak. Az egy részvényre eső kiigazított eredmény (EPS) 11,75 dollár lett, míg a piacon 9,59 dollárt vártak ezen az eredménysoron. Nem is véletlen, hogy a gyorsjelentés után 4,2 százalékkal emelkedett az Alphabet árfolyama a tőzsdenyitást megelőző kereskedésben.
A befektetők tehát gyorsan túltették magukat az Európai Bizottság 5,07 milliárd dolláros rekordbírságán, amelyet egy hete a vállalatra kirótt, annál is inkább, mert évek telhetnek el, mire az ügy a Google fellebbezése folytán az Európai Bíróság elé kerül, és jogerős döntés születik. Mint ismert, az androidos operációs rendszert használó okostelefonok gyártóival a Google úgy szerződött, hogy a böngészőjét és a keresőjét alapból feltelepítik a mobilokra, s bár a felhasználók más hasonló tudású programokkal kiválthatnák ezt, a többségük inkább a Google alkalmazásait futtatja a készüléken. Ez a gyakorlat viszont Brüsszel álláspontja szerint jelentősen korlátozza a versenyt. A Google mindenre felkészült, gyorsjelentésében párhuzamosan közli a bírsággal, illetve az a nélkül számított eredményeket, de még így is 3,2 milliárd dolláros pluszban maradt a nettó eredménysoron. Pozitívumként értékelik azt is, hogy a jóval szigorúbb uniós adatvédelmi rendszer (GDPR) bevezetése zökkenőmentes volt, nem vetette vissza a forgalmat, amitől sokan tartottak. Szokás szerint a hirdetési üzletág szállította a bevétel oroszlánrészét: 28 milliárd dolláros forgalma 23,9 százalékkal magasabb a tavalyi azonos időszakénál. A Google hirdetési bevételeinek alakulása szempontjából lényeges elem, hogy három év óta most először csökkent a reklámok szórásában közreműködő partnereinek (telefongyártók, mobilszolgáltatók, hálózatüzemeltetők stb.) fizetett közreműködési díj, a TAC. Az első negyedévben erre 6,29, a másodikban 6,42 milliárd dollárt utaltak ki.
A Google egyéb bevételeinél még tetszetősebb adatokat találni, ezen a soron 36,5 százalékkal magasabb, 4,42 milliárd dolláros tételt könyveltek el. Sundar Pichai vezérigazgató a felhőszolgáltatások dinamikus felfutását emelte ki, számokat viszont most nem említett, így a legutóbbi publikus adat az évzáró negyedév 1 milliárd dolláros bevétele volt. A felhőüzletág is intenzív beruházásokat igényel a cégtől, 10,9 milliárd dolláros, az előző évinél 24 százalékkal nagyobb működési kiadásaiból a kutatás-fejlesztés jelentős, 5,48 milliárdos szeletet hasított ki. Erre a célra a tavalyi összeg majdnem dupláját költötték. Az Alphabetnek a jövő fejlesztéseit – a távlati bevételi forrásait – megalapozó Other Bets üzletága a többi között az önvezető autózáson (Waymo) és az okosotthonok automatizálásán, az egészségügyi (Verify) és internetszolgáltatásokon (Fiber) dolgozik. Az Other Bets másfélszeresére, 145 millió dollárra növelte bevételét, ami a Google léptékében mérve aprópénznek számít, nem úgy, mint a negyedév alatt megtermelt 732 millió dolláros veszteség, amely százmillióval magasabb a bázisidőszakénál. A rendkívül tőkeigényes technológiai fejlesztések azonban előbb-utóbb meghozzák gyümölcsüket, emiatt nem is aggódnak a részvényesek. Az Alphabet árfolyama az idén 17,5 százalékkal emelkedett, a vállalat piaci értéke 838 milliárd dollár körül mozog.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.