A Wood rámutatott, hogy az ANY negyedéves árbevétele ugyan 20 százalékkal magasabb lett az egy évvel korábbinál (a várakozást 11,5 százalékkal múlta felül az értékesítés bővülése), de a bruttó profitmarzs 33 százalékról 23 százalék alá olvadt. Alapvetően két fő oka volt annak, hogy a második negyedévre ennyire lecsökkent az ANY árrése.
Az alapanyagköltségek 24 százalékkal emelkedtek, ez az ütem pedig felülmúlta a forgalom bővülését. A profitabilitást csökkentő másik tényező a raktárkészletek átértékelése volt, ami 253 millió forintos mínuszt eredményezett, az első negyedévi több mint félmilliárd forintos plusz után. Szintén nyomást helyez a profitmarzsokra, hogy munkabérre is kénytelen egyre többet fordítani a társaság:
az év első felében a nagyobb volumenű termeléshez kapcsolódó fizetésekre és túlórákra 22 százalékkal költöttek többet, mint tavaly az első hat hónapban.
A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja