Átalakítást tervez a WPP
A brit WPP, a világ vezető reklámügynöksége egyes üzleti tevékenységeinek konszolidálására törekszik. A The Wall Street Journal értesülései szerint így akarnak lépést tartani a digitális fejlődéssel. A WPP új vezérigazgatója, Mark
Read a Young & Rubicam és a digitális hirdetésekkel foglalkozó VML leányvállalat egyesítését fontolgatja. Az új céget az elképzelések szerint a VML vezérigazgatója, Jon Cook irányítaná. Egyes piaci információk szerint a csoport direktmarketingcégét, a Wundermant is érintheti a lépés. Ezzel jobban hozzáférnének a fogyasztók adataihoz. A WPP piacvezető szerepét az elmúlt években egyre érzékenyebben érintette, hogy az ügyfelek az internetes platformok, köztük a Google és a Facebook felé fordultak.
A WPP árfolyama tegnap enyhe csökkenés után 1146 angol pennyn állt a londoni tőzsdén, idén már 15 százalékos mínuszban van a kurzus. A cég irányítását egy botrány kirobbanása után áprilisban adta át 32 év után Martin Sorrell, ezt jól fogadták a befektetők, mert az 1100 angol pennys szintről május végére 1360-ig emelkedett a kurzus, bár utána újra csökkent. A Thomson Reuters adatbázisa szerint a WPP átlagos célárfolyama 1367 angol penny.


