Hat százalékot zuhant a Volvo-részvények árfolyama Stockholmban arra a bejelentésre, hogy a svéd gyártó kamionjai és haszonjárművei is a határértéket meghaladó mennyiségben szennyezik a légkört, miután a szűrőrendszer egyik komponense idővel megadja magát. A Volvo teherautók, buszok és építőipari munkagépek meghibásodási lehetőségéről a cég már értesítette az amerikai és az európai szakhatóságokat, de visszahívásokat még nem rendelt el. A belső vizsgálaton megállapították, hogy leszállításukkor valamennyi jármű tökéletesen szűrt, és később, a hibás komponens elöregedésével is eltérő mértékben szennyezték a levegőt. A hiba kijavítása húsba vágó anyagi kiadással járhat a Volvo számára, hiszen a skandinávok csak tavaly 143,4 ezer dízeles haszonjárművet adtak el két fő piacukon, azaz Észak-Amerikában és Európában. A Volvo gondjait szaporítja, hogy az emelkedő nyersanyagárak és bérköltségek, valamint a beszállítói lánc szakadozása miatt nehezen tudja az elvárt szinten tartani profitabilitását, s kielégíteni az amúgy egyre nagyobb keresletet. Egyelőre semmi jel nem mutat arra, hogy a Volvo szándékosan elhallgatta volna a hibát – írja a Reuters.
Nem úgy az Audi, amelyet 800 millió euróra bírságolt tegnap a müncheni ügyészség amiatt, hogy nem tett semmit az erősen szennyező hat- és nyolchengeres motorjainak megreparálására. Az ügyészség adminisztratív bírsággal sújtotta az Audi csoportot, amely elfogadta a büntetést, és jelezte részvényeseinek, hogy a rendkívüli kiadás az éves profittervet is átírja. Hasonló figyelmeztetést anyacége, a Volkswagen konszern is kiadott, miután júniusban ugyanezért egymilliárd euróra bírságolta az ügyészség. Az Audi a dízelbotrány egyik aktív szereplője volt, vezérigazgatóját, Rupert Stadlert június közepe óta tartja őrizetben az ügyészség. Bár szó volt róla, eddig még nem hívták vissza tisztségéből. A céget megbízottként Bram Schot kereskedelmi igazgató vezeti.
Az Opel sem lehet nyugodt: a cégnél tartott hétfői házkutatások után a közlekedési hatóság 95 ezer, 2012-ben, 2014-ben és 2017-ben gyártott Insigna, Zafira és Cascada dízelautó visszahívását és szoftverfrissítését rendelte el a szűrőberendezés manipulálása miatt. Az Opel tagadja, hogy csalt volna, gyanúsítottja egyelőre nincs az ügynek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.