BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Volvo is bekormozódott

Hat százalékot zuhant a Volvo-részvények árfolyama Stockholmban arra a bejelentésre, hogy a svéd gyártó kamionjai és haszonjárművei is a határértéket meghaladó mennyiségben szennyezik a légkört, miután a szűrőrendszer egyik komponense idővel megadja magát. A Volvo teherautók, buszok és építőipari munkagépek meghibásodási lehetőségéről a cég már értesítette az amerikai és az európai szakhatóságokat, de visszahívásokat még nem rendelt el. A belső vizsgálaton megállapították, hogy leszállításukkor valamennyi jármű tökéletesen szűrt, és később, a hibás komponens elöregedésével is eltérő mértékben szennyezték a levegőt. A hiba kijavítása húsba vágó anyagi kiadással járhat a Volvo számára, hiszen a skandinávok csak tavaly 143,4 ezer dízeles haszonjárművet adtak el két fő piacukon, azaz Észak-Amerikában és Európában. A Volvo gondjait szaporítja, hogy az emelkedő nyersanyagárak és bérköltségek, valamint a beszállítói lánc szakadozása miatt nehezen tudja az elvárt szinten tartani profitabilitását, s kielégíteni az amúgy egyre nagyobb keresletet. Egyelőre semmi jel nem mutat arra, hogy a Volvo szándékosan elhallgatta volna a hibát – írja a Reuters.

Nem úgy az Audi, amelyet 800 millió euróra bírságolt tegnap a müncheni ügyészség amiatt, hogy nem tett semmit az erősen szennyező hat- és nyolchengeres motorjainak megreparálására. Az ügyészség adminisztratív bírsággal sújtotta az Audi csoportot, amely elfogadta a büntetést, és jelezte részvényesei­nek, hogy a rendkívüli kiadás az éves profittervet is átírja. Hasonló figyelmeztetést anyacége, a Volkswagen konszern is kiadott, miután júniusban ugyanezért egymilliárd euróra bírságolta az ügyészség. Az Audi a dízelbotrány egyik aktív szereplője volt, vezérigazgatóját, Rupert Stadlert június közepe óta tartja őrizetben az ügyészség. Bár szó volt róla, eddig még nem hívták vissza tisztségéből. A céget megbízottként Bram Schot kereskedelmi igazgató vezeti.

Az Opel sem lehet nyugodt: a cégnél tartott hétfői házkutatások után a közlekedési hatóság 95 ezer, 2012-ben, 2014-ben és 2017-ben gyártott Insigna, Zafira és Cascada dízelautó visszahívását és szoftverfrissítését rendelte el a szűrőberendezés manipulálása miatt. Az Opel tagadja, hogy csalt volna, gyanúsítottja egyelőre nincs az ügynek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.