Erős negyedéves számokkal örvendeztette meg részvényeseit az osztrák Raiffeisen Bank International (RBI) bankcsoport. A szeptemberrel zárult időszakban békebeli, 28,9 százalékos adózott profitbővülésről számolt be, a 417 millió eurós eredmény meghaladta a Reuters 335 milliós elemzői várakozását. Az RBI-nél csaknem valamennyi meghatározó tényező pozitívan alakult: a kockázati költségek az egy évvel korábbinál 69 százalékkal voltak alacsonyabbak, mindenekelőtt azért, mert a folytonos problémákkal küzdő lengyel üzletágat eladták a BNP Paribasnak. Közleményében Johann Strobl vezérigazgató is ezt emelte ki a profitbővülés legfontosabb szempontjaként. A nem teljesítő hitelállomány is tovább morzsolódott, és 4,4 százalékos volt az időszak végén. A Raiffeisen csoport tőkemegfelelési mutatója 12,8 százalékos volt, hasonlóan a második negyedévihez. Ezzel az őszi európai banki stresszteszt középmezőnyében végzett, de saját előrejelzése szerint a társaság az év végére bőven 13 százalék fölé kerül, mivel megszabadult lengyel rizikófaktorától.
Az eszközeik 9 százalékát az orosz leányvállalatuk mérlegében tartó osztrákok a Moszkva ellen elrendelt nemzetközi szankciók dacára is kitűnően teljesítettek: onnan származó profitjuk 13 százalékkal 130 millió euróra nőtt, miközben nem teljesítő hiteleik aránya az egy évvel korábbi 4,7-ről 4,1 százalékra csökkent. (A magyar arány 6,3 százalékos.) A magyar leány 31 millió eurót tett be a közösbe, a román testvérbank 65, a csehek 48, a szlovákok 41 millió euróval járultak hozzá a csoport harmadik negyedéves profitjához. Az RBI meglovagolja a kelet-közép-európai konjunktúrát, hitelállománya egy év alatt 4 százalékkal 80,1 milliárd euróra nőtt. A Raiffeisen dolgozóinak (50,5 ezer) és ügyfeleinek számában (16,7 millió) nem történt változás.
A bankcsoport megerősítette idei évre szóló profitvárakozásait, s a jó hírek eredőjeként az RBI árfolyama 5,7 százalékot dobbantott a bécsi tőzsdén.
A bank profitja
28,9
százalékkal nőtt
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.