A Lyft után az Uber is beadta az elsődleges részvénykibocsátáshoz (IPO) szükséges dokumentációt az amerikai tőzsdefelügyeletnek (SEC), úgyhogy jövőre nemcsak az utcákon, hanem a parketten is összemérheti erejét a fuvarmegosztási piac két úttörő vállalata. Mivel a kibocsátási tájékoztatók egyelőre nem nyilvánosak, nem tudni, pontosan mikorra tervezik az IPO-t, és mekkora részvénycsomagot kínálnak fel a befektetőknek. Annyit már korábban közöltek, hogy a Lyft az első, az Uber a második fél évet célozza meg a befektetői étvágy megszondázására alkalmas elsődleges részvénykibocsátással. A Bloomberg a Lyftnél a március–áprilisi hónapokat valószínűsíti. Az Uber esetében szeptember 30. az a határidő, amelyet a cégbe idén januárban betársuló és 15 százalékos részesedéshez jutó japán Softbank kikötött. Ha addig nem lesz meg a kibocsátás, a részvények adásvételére vállalt moratórium érvényét veszíti. A Lyftnél ilyen megkötés nincs. Az Ubert a legutóbbi feltőkésítési kör 76 milliárd dollárra értékelte, de a cég piaci értéke – vezetőinek reményei szerint – az IPO-val 120 milliárd dollárra ugrik majd. A Lyft 15,1 milliárd dollárt ér most, nála bő 20 milliárd feletti kapitalizációt hozhat a tőzsdei megmérettetés. A profilon kívül a két cégben egy közös vonás mindenképp van: a folyamatos veszteségtermelés. Az IPO-nak is ez lesz a legnagyobb kérdése, azazhogy milyen szintig hajlandók finanszírozni a befektetők a technológiai vállalatok dinamikus, de tőkefaló fejlődését. A korábban a botránykrónikák címszereplőjének számító Ubernél az is kérdés, hogy a tavaly szeptemberben színre lépett új vezér, Dara Khosrowshahi mennyire tudott rendet tenni a cég háza táján.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.