BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A dráguló kerozinnal elfüstölt a profit

A menedzsment fenntartja a Wizz Air 270-300 millió eurós éves nyereségcélját, jóllehet elemzők szerint a terveket még módosíthatja az üzemanyagárak alakulása.

A Wizz Air negyedéves profitja 88 százalékkal 1,7 millió euróra zuhant a decemberrel zárult három hónapos időszakban, ami a légitársaság harmadik üzleti negyedévének felel meg. Az árbevétel 21, a szektorban fontos EBITDAR, azaz a kamat, adó, értékcsökkenés, amortizáció és bérleti díjak előtti eredmény 2 százalékkal, az utasszám pedig 15 százalékkal emelkedett éves összevetésben. A kihasználtság 2 százalékponttal 91,4 százalékra bővült. A jegyértékesítésből származó bevételek 20,4 százalékkal, 291,1 millió euróra, a kiegészítő szolgáltatásokból származók erőteljesebben, 22,3 százalékkal, 221,5 millióra emelkedtek.

Az első három üzleti negyedév összesített számai szerint a profit 3 százalékkal csökkent, 293,9 millió euróra. Ezen az időtávon az árbevétel 20 százalékkal lett magasabb: 1,89 milliárd, az EBITDAR pedig

3 százalékkal, 612 millió euróra bővült.

„A kerozin drágulását a kapacitásbővítés ütemének visszafogásával ellensúlyoztuk. A tervezett 17 százalékos kapacitásbővülés 13 százalékosra csökkent. A közel­múltban azonban csökkentek az üzemanyagköltségek, így a 2020-as pénzügyi év kezdetére, áprilisra visszatérünk a nagyobb ütemű kapacitásbővítéshez. A hosszú távú fejlesztési terveink változatlanok, a jelenlegi pénzügyi évre várható 270-300 millió eurós nyereségcélunkat fenntartjuk” – közölte lapunkkal Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója.

„Az üzemanyag drágulása meglátszott a számokon. A jegyek is drágultak a költségek emelkedésével, és az előzetesen vártnál kevesebben utaztak a légitársaság járatain. Bár a kihasználtság éves alapon bővült, az előző negyedévekhez képest gyengébb volt. Ebben szerepe van annak is, hogy a légi közlekedésben a naptári évek utolsó negyedévében általános a kihasználtság csökkenése” – mondta Cinkotai Norbert, a KBC Equitas vezető elemzője. Szerinte a januárral induló negyedév eredménye döntően az üzemanyag árának alakulásától függ. Ha viszonylag tartósan alacsonyabb lesz az olaj ára, akkor akár minimális nyereséggel vagy veszteség nélkül is zárhat a cég. Az olaj drágulása viszont 10-20 millió eurós veszteséget is okozhat, ami azt jelentené, hogy az éves profitcélsáv nem feltétlenül teljesül. A menedzsment 270-300 millió eurós várakozásából 294 millió teljesült eddig, de az évnyitó hónapok többnyire veszteséget hoznak a szektorban.

„A várakozásoktól elmaradó gyorsjelentést tett közzé a vállalat. Növekedett a bérköltség, ami a brit leány, a Wizz Air UK indulásához és a magasabb pilótafizetésekhez köthető. Az üzemanyagár emelkedése és a repülőgépek alacsonyabb kihasználtsága is negatív hatásként jelentkezett. Kevesebb órát repültek a gépek, s ez a folyó negyedévben sem fog javulni, de ez csak átmeneti állapot” – véli Bukta Gábor, a Concorde elemzője. A kiegészítő bevételek a novemberben megújult poggyászkezelési szabályzat miatt emelkedtek. Az egy utasra jutó kiegészítő bevétel 4 euróval emelkedhetnek a negyedik negyedévben az előző év hasonló időszakához képest. A szakértő szerint ezzel akár a teljes bevétel fele is ebből a bevételfajtából származhat a futó negyedévben.

„Azoknak az értesüléseknek nincs nagy realitásuk, hogy a Lufthansa felvásárolja a Wizz Airt. A német légitársaság csak drágán tudná megvenni a Wizz Airt, ráadásul az utóbbi a piaci konszolidációban inkább a másik oldalon érdekelt, és ott sem áldozati szerepkörben. A Wizz a csődbe jutott versenytársak eszközeit, például a fel- és leszállási jogot jelentő résidejét szokta megvásárolni” – tette hozzá Bukta Gábor. De ha igazak lennének a hírek, az pozitív árfolyam-reakciót válthatna ki.

A Wizz Air árfolyama 1,4 százalékkal emelkedett tegnap délutánra a londoni tőzsdén a cég gyorsjelentésében szereplő számok hatására. Napközben 4,2 százalékos plusz mellett is kötöttek üzletet.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.