A Wizz Air negyedéves profitja 88 százalékkal 1,7 millió euróra zuhant a decemberrel zárult három hónapos időszakban, ami a légitársaság harmadik üzleti negyedévének felel meg. Az árbevétel 21, a szektorban fontos EBITDAR, azaz a kamat, adó, értékcsökkenés, amortizáció és bérleti díjak előtti eredmény 2 százalékkal, az utasszám pedig 15 százalékkal emelkedett éves összevetésben. A kihasználtság 2 százalékponttal 91,4 százalékra bővült. A jegyértékesítésből származó bevételek 20,4 százalékkal, 291,1 millió euróra, a kiegészítő szolgáltatásokból származók erőteljesebben, 22,3 százalékkal, 221,5 millióra emelkedtek.
Az első három üzleti negyedév összesített számai szerint a profit 3 százalékkal csökkent, 293,9 millió euróra. Ezen az időtávon az árbevétel 20 százalékkal lett magasabb: 1,89 milliárd, az EBITDAR pedig
3 százalékkal, 612 millió euróra bővült.
„A kerozin drágulását a kapacitásbővítés ütemének visszafogásával ellensúlyoztuk. A tervezett 17 százalékos kapacitásbővülés 13 százalékosra csökkent. A közelmúltban azonban csökkentek az üzemanyagköltségek, így a 2020-as pénzügyi év kezdetére, áprilisra visszatérünk a nagyobb ütemű kapacitásbővítéshez. A hosszú távú fejlesztési terveink változatlanok, a jelenlegi pénzügyi évre várható 270-300 millió eurós nyereségcélunkat fenntartjuk” – közölte lapunkkal Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója.
„Az üzemanyag drágulása meglátszott a számokon. A jegyek is drágultak a költségek emelkedésével, és az előzetesen vártnál kevesebben utaztak a légitársaság járatain. Bár a kihasználtság éves alapon bővült, az előző negyedévekhez képest gyengébb volt. Ebben szerepe van annak is, hogy a légi közlekedésben a naptári évek utolsó negyedévében általános a kihasználtság csökkenése” – mondta Cinkotai Norbert, a KBC Equitas vezető elemzője. Szerinte a januárral induló negyedév eredménye döntően az üzemanyag árának alakulásától függ. Ha viszonylag tartósan alacsonyabb lesz az olaj ára, akkor akár minimális nyereséggel vagy veszteség nélkül is zárhat a cég. Az olaj drágulása viszont 10-20 millió eurós veszteséget is okozhat, ami azt jelentené, hogy az éves profitcélsáv nem feltétlenül teljesül. A menedzsment 270-300 millió eurós várakozásából 294 millió teljesült eddig, de az évnyitó hónapok többnyire veszteséget hoznak a szektorban.
„A várakozásoktól elmaradó gyorsjelentést tett közzé a vállalat. Növekedett a bérköltség, ami a brit leány, a Wizz Air UK indulásához és a magasabb pilótafizetésekhez köthető. Az üzemanyagár emelkedése és a repülőgépek alacsonyabb kihasználtsága is negatív hatásként jelentkezett. Kevesebb órát repültek a gépek, s ez a folyó negyedévben sem fog javulni, de ez csak átmeneti állapot” – véli Bukta Gábor, a Concorde elemzője. A kiegészítő bevételek a novemberben megújult poggyászkezelési szabályzat miatt emelkedtek. Az egy utasra jutó kiegészítő bevétel 4 euróval emelkedhetnek a negyedik negyedévben az előző év hasonló időszakához képest. A szakértő szerint ezzel akár a teljes bevétel fele is ebből a bevételfajtából származhat a futó negyedévben.
„Azoknak az értesüléseknek nincs nagy realitásuk, hogy a Lufthansa felvásárolja a Wizz Airt. A német légitársaság csak drágán tudná megvenni a Wizz Airt, ráadásul az utóbbi a piaci konszolidációban inkább a másik oldalon érdekelt, és ott sem áldozati szerepkörben. A Wizz a csődbe jutott versenytársak eszközeit, például a fel- és leszállási jogot jelentő résidejét szokta megvásárolni” – tette hozzá Bukta Gábor. De ha igazak lennének a hírek, az pozitív árfolyam-reakciót válthatna ki.
A Wizz Air árfolyama 1,4 százalékkal emelkedett tegnap délutánra a londoni tőzsdén a cég gyorsjelentésében szereplő számok hatására. Napközben 4,2 százalékos plusz mellett is kötöttek üzletet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.