Csak úgy záporoztak a jelentések a múlt hét végén a világ minden tájáról, az Amazontól a Sonyig számos vállalat fedte fel kártyáit. Briliáns eredménye nyomán ismét 2000 dollár közelébe kerültek az Amazon részvényei. Az online kereskedelmi óriás úgy ért el 3,56 milliárd dolláros negyedéves rekordprofitot, hogy közben 13 százalékkal többet, 1,7 milliárd dollárt költött – a prémiumfelhasználók megtartása miatt fontos – zene- és videótartalmak megvásárlására. Kissé árnyalja a képet, hogy növekvő kiadásai miatt második negyedéves nyereségére a vártnál szerényebb előrejelzést adott a cég. Maradt azért még egy jó hír az Amazon tarsolyában: prémiumfelhasználói hamarosan már a megrendelés napján megkaphatják a kiválasztott árut. A szupergyors szállítás nem vonatkozik minden termékre, és még bevezetésének időpontját sem árulták el, ám a konkurens Walmart 2 százalékos és a Target csaknem 6 százalékos pénteki esése jelezte, hogy a piac nem vette félvállról a bejelentést.
A Ford részvényei majdnem 11 százalékkal 10,4 dollárra erősödtek pénteken, holott a cég első negyedéves nettó nyeresége 34 százalékkal, részvényenként 44 centre esett, bár így is simán verte az elemzők 27 centes prognózisát. A piac szerint bejött a Fordnak a stratégiaváltás, érdemes volt a szedánok helyett inkább a trendi hobbiterepjárók és crossoverek piacára fókuszálnia. A leginkább a tengerentúlon magára találó konszern pénteken ismét a második legértékesebb amerikai autógyártóvá vált, megelőzve a néhány nappal korábban a vártnál nagyobb veszteségről beszámoló Teslát. Az autóiparnál maradva, az előző év azonos időszakához képest változatlan bevételről, de 7,5 százalékkal 2,1 milliárd euróra csökkenő negyedéves profitról számolt be a német Daimler. A stuttgarti konszern a gyenge start ellenére megerősítette éves célkitűzését. Ugyanezt tette a vezetési válságtól sújtott francia Renault is, pedig az év első három hónapjában teljes bevétele 4,8 százalékkal 12,5 milliárd euróra esett vissza. A franciák szerint az idén a globális autópiac 1,6 százalékkal zsugorodhat, Európában pedig stagnálásra számítanak. A Continental bevételei ugyan 0,3 százalékkal 11 milliárd euró fölé nőttek, de profitja 12 százalékkal 884 millió euróra zuhant. A német abroncsgyártó is fenntartja éves profittervét. Az előrejelzésektől elmaradó, 3,6 milliárd dolláros bevételről adott számot a szektortárs Goodyear. Az amerikai cég 19 centre csökkenő tisztított nyeresége viszont 6 centtel felülmúlta a piaci konszenzust. A negyedév során a kőolajárak sokat emelkedtek, ennek következtében a francia Total nyeresége 17 százalékkal 3,1 milliárd euróra bővült, bár a cég tisztított profitja 4 százalékkal 2,76 milliárd euróra csúszott vissza. Az olajcég volatilis piacra, ám egyszersmind éves tervének teljesülésére is számít. A Sony pénteken publikálta éves beszámolóját, és már második éve rekordnyereséget jelent. A főleg okostelefon-alkatrészeket és videojátékokat gyártó japán cég nettó nyeresége 8,2 milliárd dollárra nőtt a bázisévben kitermelt 4,4 milliárd dollár után.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.