Az Uber Technologies a 44–50 dolláros sávba árazta be a részvényeit közelgő tőzsdei bevezetése (IPO) előtt, azaz a merészebb tervekben megcélzott 100-120 milliárd dolláros cégérték helyett „beéri” a 80-90 milliárdossal is. A globális piacvezető fuvarmegosztó vállalatban legutóbb a Toyota szerzett részesedést, akkor 76 milliárd dolláros cégértékkel számoltak. Ahogy az ár, úgy a meghirdetett részvénymennyiség is változhat még, az Uber 8–10 milliárd dollár közötti friss forrásra számít. Ebből félmilliárd már kézben is van,
miután – legalábbis a The Wall Street Journal híre szerint – a PayPal kibocsátási áron ennyiért vesz Uber-részvényt, de más, nem nevesített vállalatok is érdeklődtek nagyobb pakett megvásárlása iránt. A nyolcmilliárdos minimumcél így is több mint a háromszorosa a március végén debütált rivális, a Lyft 2,34 milliárd dolláros IPO-jának. Ha elérik, akkor az idei legnagyobb amerikai IPO mellett a kilencedik legnagyobb belistázás címét is megszerzik az Alibaba 2014-es, 25 milliárdos bevezetése óta eltelt időszakban. Intő jel viszont, hogy a Lyft iránti kitüntetett érdeklődés hamar lecsengett, az IPO-hoz képest az árfolyama 27 százalékos mínuszban van.
Mindamellett az Uber alapítása óta nyeli a pénzt, és saját bevallása szerint egyelőre nem is látja, mikor kezdhet nyereséget termelni. Tavaly üzemi szinten 3 milliárd dolláros veszteséget ismert el, ezzel az utóbbi három év összesítésében elérte a tízmilliárdot – mínuszban. A tavalyi bevétel 11,27 milliárd dollár volt. A most induló befektetőtoborzó körúton ezért inkább grandiózus terveivel szerezhet híveket magának a társaság.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.