Pénz- és tőkepiac

Nem érdemes leírni a Boeingot

A vállalat bevétel- és eredménytermelő képessége stabil, a várhatóan felmerülő kártérítéseket ki fogja tudni fizetni.

Nem indult jól az év az amerikai repülőgépgyártó számára, és úgy tűnik, nyár közepéig nem is várható érdemi javulás. Mint ismert, március közepén nem sokkal felszállás után lezuhant a társaság 737 MAX 8 típusú gépe az etióp főváros környékén. Az azóta lefolytatott vizsgálatok szerint a légi balesetet a repülőgép szoftverhibája okozta, amelyet azóta igyekeztek kijavítani. A részvényárfolyam a sajnálatos eseményekre csaknem 15 százalékos eséssel reagált.

Fotó: Jason Redmond/AFP

A katasztrófát követően jogi úton próbálnak kártérítési igényükkel fellépni az elhunytak hozzátartozói és azok a kisrészvényesek is, akik szerint a vállalat vezetősége elhallgatta a nyilvánosság elől a gépek technikai hiányosságait. Ennél nagyobb gondot okozhat a Boeing számára a légitársaságok bevételkiesése, hiszen számos ország légügyi hatósága felfüggesztette az érintett géptípus repülési engedélyét. A gépek javított szoftverét jelenleg tesztelik, több tízórányi tesztrepülésen is túl vannak már, ugyanakkor a frissítés engedélyezése becslések szerint legalább három hónapig tarthat. A vállalat a bejelentése szerint a 737-esek havi gyártását 52 darabról 42-re csökkenti, ezzel pedig elhúzódhat a mintegy ötezer darabos megrendelés teljesítése.

Véleményem szerint még korai temetni a Boeingot, a vállalat bevétel- és eredménytermelő képessége stabil, a várhatóan felmerülő kártérítéseket ki fogja tudni fizetni. Remélhetőleg nyár közepére már újból repülhetnek a 737-es MAX gépek, és a típus gyártását is felpörgethetik a vállalatnál.

Múlt héten viszont a cég egy nagy értékű, 14,3 milliárd dolláros szerződést kötött az amerikai védelmi minisztériummal bombázó repülőgépek szállítására. Ez pedig azt is jelenti, hogy kormányzati szinten a jövőben is számolnak a Boeinggal.

Mindezek mellett a következő négy hónapos időtávon a Boeing-részvények árfolyamának emelkedését várom: céláram 415 dollár, a veszteségvágó (stoploss) megbízást pedig a 200 napos mozgóátlag alá, 357 dollárra tenném.

Boeing 737 Max 8 Boeing
Kapcsolódó cikkek