Nem indult jól az év az amerikai repülőgépgyártó számára, és úgy tűnik, nyár közepéig nem is várható érdemi javulás. Mint ismert, március közepén nem sokkal felszállás után lezuhant a társaság 737 MAX 8 típusú gépe az etióp főváros környékén. Az azóta lefolytatott vizsgálatok szerint a légi balesetet a repülőgép szoftverhibája okozta, amelyet azóta igyekeztek kijavítani. A részvényárfolyam a sajnálatos eseményekre csaknem 15 százalékos eséssel reagált.
A katasztrófát követően jogi úton próbálnak kártérítési igényükkel fellépni az elhunytak hozzátartozói és azok a kisrészvényesek is, akik szerint a vállalat vezetősége elhallgatta a nyilvánosság elől a gépek technikai hiányosságait. Ennél nagyobb gondot okozhat a Boeing számára a légitársaságok bevételkiesése, hiszen számos ország légügyi hatósága felfüggesztette az érintett géptípus repülési engedélyét. A gépek javított szoftverét jelenleg tesztelik, több tízórányi tesztrepülésen is túl vannak már, ugyanakkor a frissítés engedélyezése becslések szerint legalább három hónapig tarthat. A vállalat a bejelentése szerint a 737-esek havi gyártását 52 darabról 42-re csökkenti, ezzel pedig elhúzódhat a mintegy ötezer darabos megrendelés teljesítése.
Múlt héten viszont a cég egy nagy értékű, 14,3 milliárd dolláros szerződést kötött az amerikai védelmi minisztériummal bombázó repülőgépek szállítására. Ez pedig azt is jelenti, hogy kormányzati szinten a jövőben is számolnak a Boeinggal.
Mindezek mellett a következő négy hónapos időtávon a Boeing-részvények árfolyamának emelkedését várom: céláram 415 dollár, a veszteségvágó (stoploss) megbízást pedig a 200 napos mozgóátlag alá, 357 dollárra tenném.