Pénz- és tőkepiac

Maradtak még azonosítatlan ügyfelek

Június 26-ig kell a brókercégek ügyfeleinek eleget tenniük az ismételt azonosítási, adatszolgáltatási kötelezettségüknek. A magánszemélyek dolga egyszerűbb, a vállalati és külföldi ügyfelekre összetettebb procedúra vár.

Egy hetük maradt a brókercégek ügyfeleinek arra, hogy eleget tegyenek a törvényben előírt azonosítási kötelezettségüknek, máskülönben nem férhetnek hozzá az értékpapírszámláikhoz. A magánszemélyek dolga egyszerűbb, a vállalati ügyfeleknek és a hazai brókercégek külföldi klienseinek összetettebb procedúrán kell átesniük.

Fotó: VG / Móricz-Sabján Simon

Ismert, hogy idén június 26-ig minden pénzügyi intézménynek el kell végeznie azoknak az ügyfeleknek a teljes körű átvilágítását, akikkel 2017 júniusa előtt kötöttek szerződést. A kötelezettség teljesítésére a két éve hatályos pénzmosás és terrorizmusfinanszírozás (Pmt.) elleni törvény előírása miatt van szükség. Ahogy a Magyar Nemzeti Bank tájékoztatójából kiderül, a pénzügyi intézmények az azonosítás hiányában nem teljesíthetik az ügyfelek megbízásait. Több hazai brókercég honlapja kiemelt helyén igyekszik emlékeztetni az ügyfeleit az egyébként többféle módon elvégezhető kötelezettségre. A Világgazdaság arra volt kíváncsi, hogy a hazai brókercégeknél lévő ügyfelek a határidő lejárta előtt kevesebb mint egy héttel milyen arányban estek túl a megismételt átvilágításon. Körkérdésünkre az Equilor Befektetési Zrt. azt válaszolta, hogy az aktív ügyfelei nagy része már eleget tett az adatszolgáltatásnak, a nyilatkozatok megtétele, az adategyeztetések folyamatosan haladnak. „A jogi személyek esetében az adatszolgáltatás bonyolultabb, és a megadandó adatok köre is szélesebb. A külföldi ügyfeleknél bizonyos esetekben a sztenderdtől eltérő eljárásokra kerül sor” – fűzték hozzá írásos válaszukban.

A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható.

brókercég ügyfél tőzsde adategyeztetés bróker
Kapcsolódó cikkek