Elemcsere előtt a Swatch
A Swatch csoport forgalma 4,4, nyeresége pedig 11,3 százalékkal esett vissza az első fél évben: az előbbi 4,08 milliárd, az utóbbi 415 millió frankot tett ki. A többi között a Tissot, az Omega és a Longines márkákat birtokló óraipari óriás mindezt egyrészt a bizonytalan hongkongi politikai helyzettel, másrészt az általa nem preferált, szürke értékesítési csatornákon keresztül
Európában, a Közel-Keleten és Dél-Amerikában eladott luxusóráinak növekvő mennyiségével magyarázta. Hongkongot leszámítva a többi kiemelten fontos piacán – Egyesült Államok, Kína, Japán – bővíteni tudta forgalmát a Swatch, és a második fél évre is hasonló tendenciát vázolt fel. A pozitív kilátások közzétételére 6,5 százalékot erősödött a cég részvényárfolyama a zürichi tőzsdén. A Swatch nem közöl regionális forgalmi statisztikákat, szemben a svájci óraexportőrök szervezetével, amely az idén 2,3 százalékos keresletcsökkenést mért a Kínához tartozó különleges közigazgatású területen.


