A marketingköltségeken csúszott el a Nike. A világ vezető sportfelszerelés-gyártója új termékeinek piaci bevezetéséhez túl drágán szerződtetett különféle celebeket és reklámarcokat, emiatt nem tudta teljesíteni a piaci várakozásokat – derül ki a cég friss negyedéves gyorsjelentéséből. Sokba került egyes kiemelt sportesemények szponzorálása és a Jordan cipőmárka népszerűsítése is – ismerték el. A májussal zárult negyedik üzleti negyedévben a társaság kiadásai az egy évvel korábbihoz képest 9 százalékkal 3,4 milliárd dollárra nőttek, az adózott nyereség eközben 13 százalékkal 989 millióra zsugorodott. Az egy részvényre eső 62 centes nyereség négy centtel marad el a Reuters elemzői konszenzusától, viszont a 4 százalékkal 10,18 milliárd dollárra bővülő forgalom húszmillióval jobb volt a várakozásoknál, így sok csodálkoznivaló nincs azon, hogy a gyorsjelentésre semlegesen, 1 százalékon belüli árfolyamgyengüléssel reagált a piac. Az üzleti év egyébként konstans devizaárfolyamokkal számolva 11 százalékos forgalombővülést hozott, a bevétel 39,1 milliárd dollárra hízott, miközben a kiadások 10 százalékkal 12,7 milliárd dollárra nőttek.
Andy Campion Nike-alelnök szerint a pluszforgalmuk a stratégiai átalakításoknak köszönhető, ugyanakkor az pozitívum, hogy az amerikai–kínai kereskedelmi háború egyelőre nem okozott károkat a termékeit zömmel a távol-keleti országban előállító cég számára. A dollár erősödésének azonban nem feltétlenül örülnek a Nike-nál, de a Converse márka éves szinten 3 százalékos, döntően Kínából származó két számjegyű forgalombővülésével elért 1,9 milliárd dolláros bevétellel sem lehetnek elégedettek.
Nagy, rangos sportesemények híján a negyedéves profit visszaesett ugyan, de az üzleti év e téren így is duplázást és ezzel kereken négymilliárd dolláros adózott eredményt hozott a Nike számára. A folyó üzleti évre szóló előrejelzéseiket megerősítették, a két számjegyű forgalomnövekedési tempót tartani fogják. A következő nagy dobásuknak a Giannis Antetokounmpo, az illegális bevándorlóból az amerikai profi kosárliga (NBA) szupersztárjává fejlődött görög sportoló nevével fémjelzett cipőkollekció júliusi piacra kerülését tartják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.