BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elszállt reklámbüdzsé, sokba kerültek a celebek

A marketingköltségeken csúszott el a Nike. A világ vezető sportfelszerelés-gyártója új termékeinek piaci bevezetéséhez túl drágán szerződtetett különféle celebeket és reklámarcokat, emiatt nem tudta teljesíteni a piaci várakozásokat – derül ki a cég friss negyedéves gyorsjelentéséből. Sokba került egyes kiemelt sportesemények szponzorálása és a Jordan cipőmárka népszerűsítése is – ismerték el. A májussal zárult negyedik üzleti negyedévben a társaság kiadásai az egy évvel korábbihoz képest 9 százalékkal 3,4 milliárd dollárra nőttek, az adózott nyereség eközben 13 százalékkal 989 millióra zsugorodott. Az egy részvényre eső 62 centes nyereség négy centtel marad el a Reuters elemzői konszenzusától, viszont a 4 százalékkal 10,18 milliárd dollárra bővülő forgalom húszmillióval jobb volt a várakozásoknál, így sok csodálkoznivaló nincs azon, hogy a gyorsjelentésre semlegesen, 1 százalékon belüli árfolyamgyengüléssel reagált a piac. Az üzleti év egyébként konstans devizaárfolyamokkal számolva 11 százalékos forgalombővülést hozott, a bevétel 39,1 milliárd dollárra hízott, miközben a kiadások 10 százalékkal 12,7 milliárd dollárra nőttek.

Andy Campion Nike-alelnök szerint a pluszforgalmuk a stratégiai átalakításoknak köszönhető, ugyanakkor az pozitívum, hogy az amerikai–kínai kereskedelmi háború egyelőre nem okozott károkat a termékeit zömmel a távol-keleti országban előállító cég számára. A dollár erősödésének azonban nem feltétlenül örülnek a Nike-nál, de a Converse márka éves szinten 3 százalékos, döntően Kínából származó két számjegyű forgalombővülésével elért 1,9 milliárd dolláros bevétellel sem lehetnek elégedettek.

Nagy, rangos sportesemények híján a negyedéves profit visszaesett ugyan, de az üzleti év e téren így is duplázást és ezzel kereken négymilliárd dolláros adózott eredményt hozott a Nike számára. A folyó üzleti évre szóló előrejelzéseiket megerősítették, a két számjegyű forgalomnövekedési tempót tartani fogják. A következő nagy dobásuknak a Giannis Antetokounmpo, az illegális bevándorlóból az amerikai profi kosárliga (NBA) szupersztárjává fejlődött görög sportoló nevével fémjelzett cipőkollekció júliusi piacra kerülését tartják.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.