Az amerikai Yellow Wood Partners 585 millió dollárt fizet a Bayernak a lábápolási termékek és lábbelik ikonikus gyártójáért, a Dr. Schollért. A tavaly 234 millió dolláros forgalommal záró Dr. Scholl eladásai évről évre csökkennek, a cég nehezen állja a versenyt az online konkurenciával, ezért is szabadulna tőle a Bayer. A Dr. Sholl immár a második olyan egészségügyi termékeket gyártó vállalat, amelyen szorult helyzetében túlad a német vegyipari-gyógyszeripari konszern, miután az amerikai Monsanto felvásárlásával egyben annak problémáit is megörökölte. Májusban 550 millió dollárt kaptak a német Beiersdorftól az amerikai Coppertone napvédő krémeket gyártó leányvállalatuk eladásáért.
A Bayer profiltisztítása része a Werner Baumann vezérigazgató által novemberben felvázolt új stratégiának, amellyel a Monsantóhoz kötődő botrányok miatt megtépázott árfolyamot megerősítenék, és visszanyernék a befektetők bizalmát. A Monsanto glifozáttartalmú gyomirtója, a Roundup vélt rákkeltő hatása miatt perek ezreit indították Amerikában, s az első ítéletek esetenként több tízmillió dolláros kártérítésre kötelezték a Bayert, noha a társaság szerint a gyomirtó használata nem veszélyes az emberekre. Egy kaliforniai házaspár kétmilliárd dollárra lőtte be az őket ért kárt, ezt azonban már az ügyükben eljáró kaliforniai bíróság is sokallotta, s az igényük átgondolását kérte tőlük. Milliárdok repkednek a levegőben, tartalékolásra késztetve a Bayert. Ehhez forrásul szolgálhat a profiltisztítás, amelynek keretében a Bayer megszabadulna a 6-7 milliárd euró értékűre becsült állategészségügyi üzletágától is, amely világelső a bolha és atka ellen védő szerek gyártásában. Ennek átvételéről a Reuters szerint az amerikai Elanco Animal Healthszel tárgyal.
A Bayer kozmetikai és egészségügyi üzletágát a Merck & Co. hasonló részlegének 14 milliárd dollárért történt 2014-es megvásárlásával hizlalta nagyra – és építi le most, megtartva a szűk körben értékesíthető, magas profittartalmú orvosi felhasználásra szánt készítményeket. A Yellow Wood Partners bízik a Dr. Scholl talpra állításában, önálló cégként és márkaként kezeli legújabb szerzeményét. A Dr. Scholl termékeit egyébként kizárólag Észak-Amerikában lehet megvásárolni, a világ többi táján az ellenlábas Reckitt Benckiserhez tartozó „doktortalanított” Scholl márkanéven árulnak lábápolási cikkeket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.