BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Magántőkéből állítják lábra a Dr. Schollt az amerikai piacon

Az amerikai Yellow Wood Partners 585 millió dollárt fizet a Bayernak a lábápolási termékek és lábbelik ikonikus gyártójáért, a Dr. Schollért. A tavaly 234 millió dolláros forgalommal záró Dr. Scholl eladásai évről évre csökkennek, a cég nehezen állja a versenyt az online konkurenciával, ezért is szabadulna tőle a Bayer. A Dr. Sholl immár a második olyan egészségügyi termékeket gyártó vállalat, amelyen szorult helyzetében túlad a német vegyipari-gyógyszeripari konszern, miután az amerikai Monsanto felvásárlásával egyben annak problémáit is megörökölte. Májusban 550 millió dollárt kaptak a német Beiersdorftól az amerikai Coppertone napvédő krémeket gyártó leányvállalatuk eladásáért.

A Bayer profiltisztítása része a Werner Baumann vezérigazgató által novemberben felvázolt új stratégiának, amellyel a Monsantóhoz kötődő botrányok miatt megtépázott árfolyamot megerősítenék, és visszanyernék a befektetők bizalmát. A Monsanto glifozáttartalmú gyomirtója, a Roundup vélt rákkeltő hatása miatt perek ezreit indították Amerikában, s az első ítéletek esetenként több tízmillió dolláros kártérítésre kötelezték a Bayert, noha a társaság szerint a gyomirtó használata nem veszélyes az emberekre. Egy kaliforniai házaspár kétmilliárd dollárra lőtte be az őket ért kárt, ezt azonban már az ügyükben eljáró kaliforniai bíróság is sokallotta, s az igényük átgondolását kérte tőlük. Milliárdok repkednek a levegőben, tartalékolásra késztetve a Bayert. Ehhez forrásul szolgálhat a profiltisztítás, amelynek keretében a Bayer megszabadulna a 6-7 milliárd euró értékűre becsült állategészségügyi üzletágától is, amely világelső a bolha és atka ellen védő szerek gyártásában. Ennek átvételéről a Reuters szerint az amerikai Elanco Animal Healthszel tárgyal.

A Bayer kozmetikai és egészségügyi üzletágát a Merck & Co. hasonló részlegének 14 milliárd dollárért történt 2014-es megvásárlásával hizlalta nagyra – és építi le most, megtartva a szűk körben értékesíthető, magas profittartalmú orvosi felhasználásra szánt készítményeket. A Yellow Wood Partners bízik a Dr. Scholl talpra állításában, önálló cégként és márkaként kezeli legújabb szerzeményét. A Dr. Scholl termékeit egyébként kizárólag Észak-Amerikában lehet megvásárolni, a világ többi táján az ellenlábas Reckitt Benckiserhez tartozó „doktortalanított” Scholl márkanéven árulnak lábápolási cikkeket.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.