A hat éve alapított N26 fintech vállalkozás 170 millió dolláros forrásbevonást hajtott végre, s ennek alapján a piaci értéke elérte a 3,5 milliárd dollárt – írja a CNBC. Az előző feltőkésítési kört januárban teljesítették, akkor 300 millió dollárt szedtek össze befektetési társaságoktól, s 2,7 milliárd dollárra tornászták fel a neobank becsült értékét. A mostani tőkebevonásban a PayPal online fizetési rendszer egyik alapítója, Peter Thiel is részt vett a Valar Ventures kockázatitőke-társasága révén, de beszállt az innovatív startupok felkarolásában igen aktív szingapúri állami vagyonalap, a GIC, valamint a kínai Tencent internetes óriás is.
Valentin Stalf, az N26 vezérigazgatója a nagy befektetői érdeklődést saját szolgáltatásaik sikere mellett a hagyományos bankolásban csalódott ügyfelek számának gyors növekedésére vezeti vissza. A befektetők is felismerték ezt a folyamatot, és azt is érzékelik, hogy hatalmas alternatív piacról van szó – hangsúlyozta Stalf. Hozzátette, hogy az N26 értékeltsége tetszetős ugyan, de még mindig alacsony, ha a benne rejlő fejlődési potenciált tekintjük. Brit „hasonmása”, a Monzo 2,5 milliárd dollárt érhet – utalt Stalf arra, hogy van pénz és fantázia az online banki szolgáltatásokat nyújtó startupokban. A CB Insights adatai szerint csak az idei első negyedévben 1,7 milliárd dollár kockázati tőkét szívott fel a fintech szektor Európában. Az N26-hoz hasonló neobankoknak azt is elnézik, hogy gyors terjeszkedésük magas költségei miatt egyelőre veszteségesek, de az egy ügyfélre eső marzsok már növekedő tendenciát mutatnak.
A hagyományos bankfiókkal egyáltalán nem rendelkező, berlini székhelyű N26 szolgáltatásait 24 országban 3,5 millióan veszik igénybe. A friss pénz a nemzetközi terjeszkedéshez, informatikai és termékfejlesztésekhez szükséges. A világszerte 1300 munkatárssal dolgozó cég most indította be szolgáltatását az Egyesült Államokban, a következő nagy falat Brazília lesz, amely hatalmas, de nem minden kockázatot nélkülöző piacnak tekinthető. A termékfejlesztés kitér a mobilos applikáció megújítására, a felület egyszerű kezelhetőségét, átláthatóságát megcélozva. Ezen túlmenően közösségi funkciókat is elérhetővé akarnak tenni. Ilyen a „megosztott pénztárca” amely több, barátok, ismerősök számára hozzáférhető rekeszt, azaz alszámlát tartalmaz, s úgy működtethető, mint egy WhatsApp csoport. Egy másik új szolgáltatásuk a kiadásokat folyamatos kontroll alatt tartó applikáció lesz, amelyhez több kártya is csatlakoztatható, és a mesterséges intelligencia felhasználásával szűri a szokatlan és gyanús tranzakciókat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.