BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyenesbe jött a H&M

Nyári kollekciójának sikere az elmúlt három év legerősebb negyedéves forgalmához segítette a Hennes & Mauritzot (H&M). Az Inditex mögött a második legnagyobb globális ruházati lánc 12 százalékos bevételbővülésről számolt be az augusztussal zárult három hónapról. A 62,6 milliárd svéd koronás, azaz 6,5 milliárd dolláros bevétel 1 százalékkal jobb az elemzői várakozásoknál. Az online értékesítésre késve ráhangolódó és nyomasztó raktárkészleteitől fillérekért megváló svéd cég immár ötödik negyedéve növeli eladásait, a devizahatások, különösen a dollár erősödése viszont ellene játszik. A bejelentésre 2,3 százalékkal csökkent a H&M részvényárfolyama a stockholmi tőzsdén, de ettől eltekintve az idén már 50 százalékot erősödött a kurzus a cégnél történt szerkezeti átalakításoknak és a profitcsökkenés visszafordításának köszönhetően. A feltámadásba a legfontosabb piacukon, Németországban végrehajtott logisztikai fejlesztések, valamint a hűségprogram elindítása is besegített. A beruházásoknak viszont áruk van, s ez a haszonkulcs csökkenésén mutatkozik meg. Ennek a mértékét azonban csak október elején ismerteti a H&M. A kiszivárgott hírek szerint sok jóra nem készülhetnek a befektetők, ahogy a spanyol Inditex is hasonlóképp nyilatkozott a napokban, azaz a bevétel folyamatos növekedését náluk is a marzs csökkenése kísérte. Csak annyi bizonyos, hogy a H&M előző negyedévben elért 31,8 millió koronás nyereségéhez párosuló 55,4 százalékos bruttó marzsnál kisebb számra készülhetünk.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.