Belép a nem életbiztosítási piacra az NN Biztosító – jelentette be Sztanó Imre, a biztosító elnök-vezérigazgatója. A szakember emlékeztetett, hogy a piacon 28 éve jelen lévő pénzintézetnek kompozit engedélye van, ám eddig a nem életági lehetőségeket nem használták ki, miközben ez az üzletág dinamikusabban növekszik: az első három negyedévben 17,1 százalékos volt a díjbevétel-bővülés – amit a kgfb-díjba beépített biztosítási adó jelentősen szépít –, míg az életági díjbevétel csak 6,8 százalékkal nőtt.
Az NN a jövő év elejétől hitelfedezeti és jövedelempótló biztosításokkal indul, ezeket az év második felében a lakásbiztosítás követi, 2021-től pedig belép az utasbiztosítási piacra is. A hitelfedezeti oldalon banki partnerekkel szeretnének dolgozni – mondta Sztanó Imre –, a hitelezési boom jó alapot teremt a termék bevezetésére. A lakásbiztosítás megkezdésének apropója a Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás minősítés jövő évi bevezetése. Az NN kutatása szerint a lakásbiztosítással rendelkezők 40 százaléka figyeli a piacot, 20 százalékuk váltana, és akár többet is fizetnének, ha átlátható, az igényeikre választ adó lakásbiztosítási csomagot kapnának. Az utasbiztosítás bevezetése mellett az szól, hogy viszonylag gyorsan bővíthetnék vele 210 ezres ügyfélkörüket.
A posztját februárban a biztosítói csoport nemzetközi digitalizációs igazgatói székére cserélő szakember az elmúlt évek legnagyobb kihívásának azt tartotta, hogy a korábbi életbiztosítási portfóliójuk harmada lejárt. Az elmúlt négy év fő fegyverténye, hogy a lejáró állomány több mint 40 százalékát a biztosítónál tudták tartani, a törlési arány jelenleg egy számjegyű, történeti mélyponton áll. A szűkös munkaerőpiaci környezetben sikerként élik meg, hogy az értékesítőiket meg tudták tartani úgy, hogy a hálózat munkatársainak átlagéletkora ötven év alá csökkent. Ennél is jobb eredmény, hogy az új értékesítésen belül a kockázati biztosítások és a kiegészítők aránya eléri a 40 százalékot, és az is kedvező, hogy a rendszeres díjas biztosításoknál dinamikus növekedést tudtak elérni.
Ugyanakkor az új ügyfelek megszólításához előre kell lépni a digitalizációban. Az értékesítés 95 százaléka digitálisan történik: az elektronikus CRM- és kockázatelbírálási rendszer segítségével az ajánlatok 30 százaléka problémamentesen az úgynevezett zöldfolyosón megy át, így tíz percen belül kötvényesíthető az elektronikusan aláírt ajánlat. Természetesen a kárrendezést is elektronizálták.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.