Kitörő örömmel fogadta a piac a Wizz Air tegnap reggel közzétett harmadik negyedéves gyorsjelentését, a magyar hátterű diszkont-légitársaság részvényeinek árfolyama 4 százalékot emelkedett az erőteljes eredményszámok és a megemelt egész éves profitvárakozás közzétételét követően.
A fapados forgalma a december végével zárult, szezonálisan hagyományosan gyenge év végi időszakban is negyedével bővült, és elérte a 637,3 millió eurót. A társaság ezzel némileg túlszárnyalta a Bloomberg elemzői konszenzusa alapján várt 631,7 millió eurós szintet. A diszkontlégicég meg tudta lovagolni az utóbbi hónapokban erősödő utazási kedvet, és az egy évvel korábbinál 23 százalékkal több utast szállított tavaly október–decemberben. Ezzel párhuzamosan az ülőhely-kihasználtság 1,1 százalékponttal, 92,5 százalékra javult. A jegyeladások mellett egyre hangsúlyosabb a kiegészítő szolgáltatásokból származó bevétel, utóbbi éves alapon 37 százalékkal magasabb forgalmat generált, és több mint 300 millió euróval járult hozzá az eredményhez – vagyis a bevételek csaknem fele már a jegyekhez kapcsolódó szolgáltatásokból származik.
„A növekedés persze nem meglepetés, a havi utasforgalmi adatokból látható volt, hogy továbbra is nagy lendületben van a Wizz Air” – írta kommentjében Cinkotai Norbert, a KBC vezető elemzője. A fapados az elmúlt évben újabb 105 úti céllal bővítette kínálatát, és további 14 repülőgépet állított forgalomba, így 2019 végén már 120 gépből álló flottát üzemeltetett, amelyet a 2020–2021-es üzleti év végére 134-re tervez bővíteni.
A befektetők ezúttal a költségek alakulására figyelhettek kiemelten, ám a beszámoló alapján a társaság a dinamikus bővülés mellett továbbra is jól kezeli a kiadásokat. Bár a működési költségek bő százmillió euróval emelkedtek, ezt részben a drágább üzemanyag magyarázza, de nem csak a fajlagos drágulás hatásait láthatjuk, a több utazás több üzemanyagot emészt fel – hangsúlyozta a KBC elemzője. A jókora forgalombővülés és a kordában tartott kiadások nyomán a profitsorokon is számottevően javított a Wizz. Az üzemi eredmény a másfélszeresére, 34,6 millió euróra emelkedett, az adózott nyereség pedig ezúttal 21,4 millió euró pluszt mutatott az egy évvel korábbi, hasonló mértékű veszteség után.
A negyedik negyedévben ennél is erőteljesebb növekedésre számít Váradi József vezérigazgató. A fapadosnál kedvezőnek látják a működési környezetet, és a profitmarzsok további javulását várják. A harmadik negyedéves teljesítmény tükrében az egész éves profitvárakozását is feljebb srófolta a menedzsment: az eddigi 335-350 millió euró helyett már a 350-355 millió euró közötti sávba várja a nettó nyereséget, a korábbinál némileg magasabb, 5 százalékos adóterhek mellett.
A KBC továbbra is optimista a légitársaság részvényárfolyamát illetően, a kurzus szerintük hamarosan elérhető közelségbe kerülhet a brókercég által meghatározott 50 fontos fair értékhez.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.