Pénz- és tőkepiac

A bankfiókok rövidített nyitvatartással várják ügyfeleiket

Az MNB a koronavírus miatti veszélyhelyzetben is elvárja valamennyi pénzügyi intézménytől, hogy biztosítsanak lehetőséget a személyes ügyintézésre.

A kijárási korlátozás alatt a Magyar Bankszövetség azt javasolja tagjainak, hogy fiókjaikban és kirendeltségeiken az ügyfélfogadási napokon délután 15 óráig fogadják ügyfeleiket, a szövetség a korábbiaknál rövidebb nyitvatartás bevezetését a Magyar Nemzeti Bank (MNB) iránymutatásával összhangban fogalmazta meg – közölte a Magyar Bankszövetség pénteken.

A szövetség ezen felül azt kérte tagjaitól, hogy nyitvatartásuk változásáról értesítsék az ügyfeleket is.

Az MNB kiemelte, a koronavírus miatti veszélyhelyzetben is elvárja valamennyi magyarországi pénzügyi intézménytől (hitelintézetektől, tőkepiaci, biztosítási és pénzügyi piac szereplőitől), hogy

összhangban a kijárási korlátozásról szóló kormányrendelettel, március 28-ától is tartsák nyitva fiókjaikat, biztosítsanak lehetőséget az ügyfelek személyes ügyintézésre.

Ugyanakkor megjegyezték, hogy mivel az elmúlt hetekben jelentősen visszaesett a személyes ügyintézés iránti igény, ezért a jegybank szerint elfogadható megoldás, ha egy-egy pénzügyi intézmény az eddiginél rövidebb nyitvatartási időszakot (például ügyfélkiszolgálási napokon 15.00 órakor történő fiókzárást) határoz meg egyes fiókjainál.

Fotó: Kallus György / VG

Ezen felül

arra is van lehetőségük, hogy korcsoportonként más időpontot jelölnek meg az ügyfeleiknek a személyes ügyintézésre.

Jelentős számú ügyfélpanasz esetén azonban az adott intézményeknek vissza kell térni a megszokott nyitvatartáshoz – olvasható az MNB közleményében.

A személyes ügyfélfogadás idejéről, és annak megváltozásáról a pénzügyi intézményeknek tájékoztatniuk kell az ügyfeleiket kommunikációs csatornáikon.

Közölték, ha egy bankfiókban esetleg korlátozott nyitvatartás lép életbe vagy az időlegesen bezár, akkor fokozottan kell arra figyelni, hogy biztosítsák a környékbeli ATM-hálózatban a megfelelő készpénzmennyiséget.

Az MNB változatlanul szorgalmazza, hogy az ügyfelek minél nagyobb arányban vegyék igénybe a személyes ügyintézés helyett az egyszerű, kényelmes, gyors és számos éjjel-nappal elérhető szolgáltatást nyújtó elektronikus csatornákat pénzügyeik intézésére.

ügyintézés veszélyhelyzet bankszövetség koronavírus bankfiókok
Kapcsolódó cikkek